Az elmúlt évek piaci növekedéseit már a 2020-as olimpiát megelőzően is rekordbefektetések jellemezték, de a jelenlegi olimpiai ciklus várhatóan 5,94 milliárd dolláros költést eredményez. A WARC úgy véli, hogy 1,95 milliárd dollárt szánnak ilyen célokra majd olyan világméretű olimpiai partnerek, mint a Coca-Cola és a P&G, kétszer annyit költve, mint az előző olimpián, míg további 3,33 milliárd dollárt a japán szponzorok tesznek majd mellé, köztük a Canon, az Asahi és a Fujitsu. Ezen túlmenően az e-sportok szponzorációja az előrejelzés szerint 2020-ban eléri az új, 584 millió dolláros csúcsot.
Az elsődleges növekedés motorja Észak-Amerika, a legnagyobb régió,
amelynek 2011-től kezdett éves átlagos növekedési üteme 4,6 százalékkal, 18,8 milliárd dollárra emelkedik idén. Az Egyesült Államokban az előrejelzések szerint a költések összege 2020-ban eléri a 3,97 milliárd dollárt.
Az Egyesült Államokban a sportszponzoráció legnagyobb szereplője (5,3 milliárd dollár értékben 2019-ben) a pénzügyi szolgáltatási szektor, az autóipar (2,4 milliárd dollár értékben) és a kiskereskedelem (1,3 milliárd dollár értékben). A távközlési szektor (1 milliárd dollár), az energiaszektor (0,9 milliárd dollár), a technológiai szektor (0,7 milliárd dollár), míg az üdítőitalok gyártói (0,7 milliárd dollár) egymilliárd dollárt vagy annál kisebb összeget költenek el évente.
Az európai piac várhatóan 5 százalékkal 12,9 milliárd dollárra nő majd ebben az évben, amely nagyobb, mint az öt éve mért éves növekedési ráta (4,2 százalék).
A kontinensen Németország számít a legnagyobb piacnak, becsült értéke 1,89 milliárd dollár, amely idén 4,9 százalékkal növekszik 2019-hez képest. Az európai szponzorációs pénz közel kétötöde (38 százalék) a labdarúgással kapcsolatos jogtulajdonosoktól érkezik, a regionális összérték 10 százaléka pedig a sportruházati ágazatból. Ezt követi a bankszektor (5 százalék), a fogadások (5 százalék), az autóipar (4 százalék), italok (3 százalék), a szoftverágazat (3 százalék) és a biztosítási szektor (3 százalék).
Az Egyesült Királyságban önmagában az angol Premier Liga póló-szponzorálása a teljes szerencsejáték-ágazat hirdetéseinek egynegyedét teszi ki. A fogadóirodák emellett várhatóan 148,7 millió fontot költenek majd az internetes hirdetésekre idén, 49,4 millió fontot a televízióban és 34,6 millió fontot a nyomtatott kiadványokban.
Az ázsiai beruházásokat megnövelte az idei olimpia, illetve a nemrég megrendezett 2018-as FIFA világkupa és a PyongChang-i téli olimpia, amelyek 2018-ban 649 millió dollárt vonzottak be a helyi szponzoroktól.
A WARC emellett úgy véli, hogy a tavaly Japánban megrendezett Rögbi Világkupa szponzorálási ügyletei is először érhették el az 50 millió dollárt. Indiában az IPL krikett szponzorálása 48 millió dollár értékű az idei szezonban, szemben a tavalyi évad 44 millió dollárjával. Ázsiában a legtöbbet az autóipar költötte sportszponzorációra, amely 644 millió dollár volt. Az autóipart a bankszektor, a ruházati szektor és a telekommunikációs szektor követik.
Forrás: Medium.com