A Netflix, a Hulu és az Amazon Prime mellé tavaly becsatlakozott a Disney+ és az Apple TV+ streaming platform is.
A The Trade Desk és a YouGov reklámtechnikai társaság most közzétett felmérése szerint – amelyben mintegy 3 ezer fogyasztót kérdeztek meg –
az amerikaiak 59 százaléka nem hajlandó többet fizetni havi 20 dollárnál (6 ezer forint) a streaming szolgáltatásokért,
míg a válaszadók harmada ezt a limitet 30 dollárnál (9 ezer forint) húzza meg.
A fogyasztóknak ugyanakkor választaniuk kell, hogy melyik streaming platformra fizetnek elő, mivel ezek kizárólagosan birtokolják a filmeket és tévésorozatokat.
A Trade Desk felmérése szerint
az amerikai fogyasztók 53 százaléka hajlandó lenne hirdetéseket megnézni minden második epizód után,
ha ez csökkentené havi előfizetésük költségét, és a válaszadók 68 százaléka vállalná, hogy érdeklődésének megfelelő hirdetést néz, amennyiben így kevesebb reklám bukkanna fel.
Minden általam ismert felmérés szerint a fogyasztók utálják a hirdetéseket, de azt is gyűlölik, ha kevesebb pénzük van, vagyis sok ember választaná a hirdetések által támogatott platformokat"
– nyilatkozta Jim Nail, a Forrester vezető elemzője.
A Needham elemzője, Laura Martin szerint a Netflix 2020-ban négymillió amerikai előfizetőt veszíthet az Apple és a Disney olcsóbb streaming szolgáltatása miatt. A Netflix havi előfizetési díja az észak-amerikai régióban 13 dollár (3.800 forint), míg a Disney+ szolgáltatásáért 7 dollárt (2 ezer forint) kell fizetni havonta.
Ugyanakkor a Netflix még így is óriási előnnyel bír versenytársaival szemben.
A Parks Associates kutatásából kitűnik, hogy az USA háztartásainak harmada ingyenes, hirdetés alapú streaming szolgáltatást használ, szemben az egy évvel korábbi 24 százalékkal. Brandon Riney, a Parks kutatója szerint a fogyasztók egyre inkább a hirdetések által támogatott streaming szolgáltatások felé fordulnak.