A közepes méretű, széles testű, 787-9 típusú sugárhajtású repülőgép a Boeing Dreamliner nagyobb és hosszabb távú változata, ami akár 330 utast is képes szállítani. A megrendelés listaára 8,8 milliárd dollár, de
a repülőgépgyártók nagyobb megrendelésnél árengedményt szoktak adni.
Az Emirates megrendelése döntő jelentőségű az amerikai gyártó számára,
aminek eladásait súlyosan érintették, hogy az egyik legnépszerűbb repülőgépével, a 737 Max gépekkel, nemrégiben két katasztrófa is történt, amelyek után kiderült, hogy a gép konstrukciós hibája okozta a tragédiákat. Világszerte közel 400 darab 737 Max repülőgép áll a földön, várva a légügyi hatóságok engedélyét. A gépek legalább augusztusig nem szállnak fel.
További öt Dreamlinert is megrendeltek a Boeingtől: kettőt a Biman Bangladesh légitársaság, és hármat a ghánai kormány, ahol új nemzeti légitársaságot szeretnének elindítani.
Tim Clark, az Emirates légitársaság – amely a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága – elnöke elmondta, hogy a jelenlegi konszolidációs időszakot követően a 2020-as évek elején ismét beindítják a terjeszkedést.
A vállalat flottáját 2025-ig 30 százalékkal kívánják megnövelni.
Az Emirates 270 repülőgéppel rendelkezik, ebből 12 teheráru fuvarozására szolgál. Hétfőn a cég további 50 repülőgépet rendelt meg a francia Airbus repülőgépgyártótól 16 milliárd dollár értékben.