A hét végén az RM Sotheby's árverésen 923 ezer dollárért (280 millió forint) kelt el egy Ford GT-t, míg a Barrett-Jackson árverésén 1,2 és 1,5 millió dollárt (456 millió forint) adtak autónként – az árak ugyanakkor
tartalmazzák az aukciós házak által felszámított tíz százalékos vevői prémiumot.
A Ford autógyár korábban úgy tervezte, hogy 1350 GT autómodellt gyárt, de eddig csak 600 darab készült el, és még akkor is, ha a hiányzó darabok elkészülnek, már mindnek van tulajdonosa, mivel az autógyár kizárólag megrendelésre készítette el ezt a típust.
Ráadásul a vásárlóknak olyan szerződést is kellett kötniük, hogy két évig nem fogják eladni az autót.
Például a Mecum aukciósház 2018-ban értékesítette egy 2017-es Ford GT-t 1,8 millió dollárért (547,4 millió dollár), az autógyár beperelte az aukciósházat, az ügyet később rendezték, de nem ez volt az egyetlen eset, amikor a Ford beperelte az eladókat szerződésszegés miatt.
Ez a Ford első kísérlete nyilvánosan, hogy limitálja a másodlagos piacot"
– Johnathan Klinger, a klasszikus és gyűjteményi autók biztosításával foglalkozó Hagerty szóvivője.
A 2019 augusztusában a Barrett-Jackson árverésén eladott két autó volt az első, amely legális körülmények között cserélt tulajdonost.
Ugyan a Ford GT árai csökkenhetnek, mivel egyre több eladó léphet be a piacra, szinte biztosan többért fog elkelni, mint amennyiért az első vásárló megvette – állítja Klinger.