Az egészségügyi, testápoló és babatermékeket fogalmazó áruházlánc
a hétvégén az utolsó 79 üzletén is lehúzta a rolót, ami országszerte 2500 fős elbocsátással jár.
December elejétől kezdődően a Mothercare hatalmas árakciókat hirdetett, az erdetileg 334,95 fontért kínált babakocsit például 69,99 fontért lehetett náluk megvásárolni, míg egy 270 fontba kerülő antik szekrényt 70 százalékos árengedménnyel már 81 fontért vihettek el a vevők - írja az Independent. A vásárlóknak sietniük kellett, ha még szerettek volna valamilyen jó fogást csinálni, hiszen más termékeket még ennél is olcsóbban, akár 80 százalékos diszkonttal lehetett megvásárolni abban a 37 üzletben, amelyek még utoljára kinyitottak vasárnap a 79-ből.
A Mothercare 59 évvel ezelőtt jelent meg első áruházaival, azóta a legismertebb brit üzletláncok közé emelkedett, ám az utóbbi időben nem bírta a versenyt a webáruházakkal,
ezért tavaly végül kénytelen volt csődvédelmet kérni. 2018. májusában az üzletlánc egy átszervezési programot indított el, amelynek keretében még csak 50 áruház bezárását célozta meg, és 800 alkalmazottjától vált meg.
A magas bérleti díjak és az olcsóbb versenytársak hatására azonban fokozatosan tovább romlott a társaság eredményessége, ezért tavaly novemberben arra kényszerült, hogy bejelentse: nem tudja tovább finanszírozni a működését.
De nem a Mothercare az egyetlen, a világ számos pontján ismert brit áruházlánc, amely nehéz helyzetbe került az elmúlt időszakban.
Nemrégiben a Debenhams is bejelentette, hogy az egyre nehezedő piaci körülmények miatt január 11-19. között jelenlegi 160 áruházának nagyjából a tizedét, 19 egységet bezár. Egyidejűleg 660 alkalmazottját elbocsátja. A cég 2019. áprilisában szintén egy átfogó átszervezési prgramot jelentett be, amelynek során további karcsúsítást céloz meg, így 2021-ben már mindössze 50 áruházat fog működtetni a ruházati kiskereskedelmi lánc.