A vállalatnak mintegy 4300 kávézója van Kínában, ami a legnagyobb piacuk az USA után. Most - a koronavírus kiszámíthatatlan terjedése miatt - 2000 egységüket, a kínai lánc felét tartják zárva további értesítésig.
A Starbucks közölte, azt tervezték, hogy módosítják idei profit előrejelzésüket, pénzügyi évük első negyedévének vártnál jobb adatai alapján, de a vírus jelentette nehézségek okán, újraszámolásba kezdenek, mielőtt kiadják a módosított várt értéket.
A kínai piacról származik a Starbucks globális bevételeinek 10 százaléka, egyúttal ez a legnagyobb növekedést produkáló piaca.
A kávézólánc döntése egy újabb példa arra, hogyan befolyásolhatja a globális vállalatok teljesítményét a vírus terjedése. Korábban az Apple-főnök, Tim Cook jelezte, "szorosan figyelemmel kísérik" a koronavírus körüli fejleményeket. Amiatt ugyanis a vállalat munkatársai közül kevesebben utaznak Kínába, a gyárak pedig a holdújévi munkaszüneti időszaknál jóval tovább zárva maradhatnak. Ez hatással lehet a vállalat teljesítményére.
Korábban pedig a Facebook - elsőként a nagy amerikai cégek közül - azt tanácsolta munkatársainak, hogy ne utazzanak Kínába.