Rácz Zoltán előadásában kiemelte, hogy a BKK a fővárosi önkormányzattól arra kapott felhatalmazást, hogy elkészítse a tervezett metróhosszabbítás engedélyezési terveit, minden szükséges engedélyt megszerezzen, illetve részletes megvalósíthatósági tanulmányt készítsen a projekt számára, ami egyben a jövőbeli európai uniós támogatás alapfeltétele is. A projektvezető részletesen bemutatta a tervezett nyomvonal leendő állomásainak sajátosságait. Emlékeztetett, hogy
jelenleg a metró keretalagútja nem Újpest-Központnál, hanem a Virág utcánál ér véget.
Az első állomást innen nem messze, a Rózsa utcánál alakítanák ki, amelyhez egy parkolóból és biciklitárolóból álló mikromobilitási pont is épülne - emeli ki az Újpest.hu lakossági fórumról készített összefoglalója.
Az állomás közvetlen északi szomszédságában, de a MÁV és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. külön projektjének keretében P+R parkolókat alakítanának ki.
A metró ezt követően érkezne a felszínre, a villamos eleve a metrószerelvények számára kialakított nyomvonalára. Ennek következtében a 14-es villamos már nem közlekedne Káposztásmegyer felé, a vasútállomástól a Lehel tér felé pedig szerepét a 12-es villamos venné át.
A következő komoly átalakítás a Töltés utca és a Szilágyi utca keresztezésénél várható.
A tervek szerint a két utca közvetlen kapcsolata megszűnne, mivel a metróvonalat szintben tilos keresztezni. Ennek kiváltására a végállomásnál, a Megyeri út és a Dunakeszi út összekötésével hoznának létre egy, a metró és a vasút alatt áthaladó, komplex közlekedési csomópontot. Az eddigi Töltés utcai kereszteződést pedig egy kerékpáros és gyalogoshíd váltaná föl.
A projektvezető hozzátette: ezen a szakaszon kezd elválni a metró nyomvonala a villamosétól, és egyre inkább „ráhúzódni" a vasúti pályára. Azt is kifejtette, hogy a Külső Szilágyi út és a vasút közti területet innentől a Megyeri út vonaláig egy tervezett járműtelep részére szabályozták ki.
A végállomásnak mind a káposztásmegyeri, mind a rákospalotai oldalán P+R parkolókat alakítanának ki. A helyi és távolsági buszok számára is megállót alakítanak ki a közvetlen szomszédságában, ám ez nem buszvégállomás lesz. A végállomásnál tervezik egy vasúti megállóhely létesítését is, ám ez csak akkor épülhet meg, ha a MÁV négyvágányossá tudja alakítani a 70-es vasútvonalat, ami viszont már nem a metróprojekt keretébe tartozik.
Szaló Csaba szerint a kivitelezési munkálatok úgy is legalább 6 évet vesznek majd igénybe, hogy csak a meghosszabbított vonal egy része halad majd a kéreg alatt. Schulek János pedig hozzátette: az új szerelvények eleve halkabbak, mint a jelenleg a vonalon közlekedő villamos, a plusz zajvédelemmel együtt pedig a lakóknak nem kell aggódniuk a kellemetlen hangok miatt.