Tavaly a cég reklámjaiban azt állította, hogy a legkevesebb szén-dioxidot bocsátja ki a fontosabb légitársaságok közül, valamint a legnépszerűbb a viteldíjak tekintetében Európa 27 légitársasága közül.
A brit Reklámügyi Hatósághoz (ASA) benyújtott panaszok szerint a reklámok félrevezetők voltak, és azokat nem lehetett igazolni. Továbbá a légitársaságok természetüknél fogva nem lehetnek alacsony kibocsátásúak – állítják a kritikusok.
A hatóságnak a Ryanair azzal érvelt, hogy a cég rendelkezik a legfiatalabb flottával és így a leghatékonyabb üzemanyag felhasználással, továbbá járataik 97 százalékos kihasználtsággal működnek.
A cég állításait az Eurocontrol európai légiközlekedési szervezet adatai és a légitársaságok hatékonysági rangsorolása támasztotta alá.
A hatóság azonban számos pontatlanságot fedezett fel az adatokban,
például a légitársaság által használt hatékonysági besorolás 2011-es keltezésű volt, ami „kevés jelentőséggel bír a 2019-ben elvégzett összehasonlítás alátámasztására". Az ASA így arra a következtetésre jutott, hogy a vállalat állításai félrevezetőek voltak.
A Ryanair hirdetéseit ebben a formában nem lehet tovább terjeszteni,
és a környezetvédelmi állításokhoz megfelelő bizonyítékokkal kell rendelkezni. A cég jelezte, hogy betartja ugyan a határozatot, de megismételték korábbi állításukat, hogy az utasonkénti kibocsátás 25 százalékkal alacsonyabb náluk, mint a többi nagy légitársaságnál.
2018-ban a Ryanair önkéntes szén-dioxid-kompenzációs rendszert indított, amivel eddig 2,5 millió eurót gyűjtöttek be a légitársaság weboldala szerint, és ezt az összeget környezetvédelmi projektekbe fektetik Írországban és világ más részein.
Ugyanakkor tavaly áprilisban az Európai Unió Közlekedési és Környezetvédelmi Csoportjának adatai alapján
a kontinens tíz legnagyobb szennyezője közé sorolták,
ráadásul légitársaságként egyetlen volt ezen a listán.