Valótlant állított a fapados légitársaság

Ryanair, sorban állás
Ryanair low cost airline as seen in Thessaloniki's international airport "Makedonia". Ryanair uses SKG airport as a hub with local crew. The airline operates currently 464 Boeing 737-800 and has an order for 16 same airplanes and 135 Boeing 737 MAX 8. July 28, 2018 - Thessaloniki, Greece (Photo by Nicolas Economou/NurPhoto via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Európa egyik legnagyobb légitársasága a régió „legalacsonyabb káros anyag kibocsátó" és „alacsony szén-dioxid-kibocsátású" cégeként reklámozta magát, de a szakhatóság szerint ez az állítás nem igen támasztható alá – összegzi a BBC.
Vágólapra másolva!

Tavaly a cég reklámjaiban azt állította, hogy a legkevesebb szén-dioxidot bocsátja ki a fontosabb légitársaságok közül, valamint a legnépszerűbb a viteldíjak tekintetében Európa 27 légitársasága közül.

Illusztráció Forrás: AFP/NurPhoto/Nicolas Economou

A brit Reklámügyi Hatósághoz (ASA) benyújtott panaszok szerint a reklámok félrevezetők voltak, és azokat nem lehetett igazolni. Továbbá a légitársaságok természetüknél fogva nem lehetnek alacsony kibocsátásúak – állítják a kritikusok.

A hatóságnak a Ryanair azzal érvelt, hogy a cég rendelkezik a legfiatalabb flottával és így a leghatékonyabb üzemanyag felhasználással, továbbá járataik 97 százalékos kihasználtsággal működnek.

A cég állításait az Eurocontrol európai légiközlekedési szervezet adatai és a légitársaságok hatékonysági rangsorolása támasztotta alá.

Nyárig biztos nem repülnek a Boeing gépek

A tavaly március óta földön veszteglő 737 Max gépek indítását újabb hat hónappal halasztották el, vagyis az egyik legnépszerűbb repülőgépfajtát nem használhatják a légitársaságok a nyári időszakban - írja az Independent. A gépeket két katasztrófa után állították le, amelyek 346 halálos áldozatot követeltek.

A hatóság azonban számos pontatlanságot fedezett fel az adatokban,

például a légitársaság által használt hatékonysági besorolás 2011-es keltezésű volt, ami „kevés jelentőséggel bír a 2019-ben elvégzett összehasonlítás alátámasztására". Az ASA így arra a következtetésre jutott, hogy a vállalat állításai félrevezetőek voltak.

A Ryanair hirdetéseit ebben a formában nem lehet tovább terjeszteni,

és a környezetvédelmi állításokhoz megfelelő bizonyítékokkal kell rendelkezni. A cég jelezte, hogy betartja ugyan a határozatot, de megismételték korábbi állításukat, hogy az utasonkénti kibocsátás 25 százalékkal alacsonyabb náluk, mint a többi nagy légitársaságnál.

Illusztráció Forrás: AFP/Andreas Arnold

2018-ban a Ryanair önkéntes szén-dioxid-kompenzációs rendszert indított, amivel eddig 2,5 millió eurót gyűjtöttek be a légitársaság weboldala szerint, és ezt az összeget környezetvédelmi projektekbe fektetik Írországban és világ más részein.

Ugyanakkor tavaly áprilisban az Európai Unió Közlekedési és Környezetvédelmi Csoportjának adatai alapján

a kontinens tíz legnagyobb szennyezője közé sorolták,

ráadásul légitársaságként egyetlen volt ezen a listán.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!