Sir Ralph Speth, a Jaguar Land Rover vezérigazgatója a Financial Times című londoni üzleti napilap szerint egy befektetői tájékoztatón elmondta, hogy a vállalat szükségmegoldásként most már bőröndökben szállítja Nagy-Britanniába a kínai gyártóktól az összeszereléshez szükséges részegységeket.
Sir Ralph Speth szerint azonban így is csak két hétre biztosított az ellátás, a későbbi időszakokban még nehezebbé válhat a Kínában gyártott részegységek beszerzése, és így a teljes termelés veszélybe kerülhet a cég három nagy-britanniai gyárában.
A Jaguar Land Rover vezetője – aki a vállalat elektromos autóinak fejlesztési programját bemutató rendezvényen beszélt – elmondta, hogy
már most 38 részegységből van hiány a nagy-britanniai gyártóüzemekben.
Ezek közé tartozik az autók központi zárját működtető elektronikus kulcs, amelyekből a vezérigazgató beszámolója szerint jelenleg minden újonnan átadott járműhöz csak egyet adnak. A szigetországban található három gyárban évente közel 400 ezer autót gyártanak.
A vezérigazgató elmondta azt is, hogy Kínában gyakorlatilag "megszűntek" az autóeladások, "semmi nem történik" a kínai autópiacon.
Több kínai tartományban ismét megnyíltak a gyárak, azonban még hosszú időbe tellik, mire ismét teljes fordulatszámon működnek majd. A Jaguar Land Rover kínai gyára várhatótan február 24-én nyit újra.
Londoni pénzügyi elemzőházak szerint az új típusú koronavírus terjedése elleni korlátozó intézkedések
a kínai gazdaságban komoly növekedési veszteségeket okozhatnak.
A Moody's Investors Service nemzetközi hitelminősítő a héten Londonban ismertetett helyzetértékelésében közölte: modellszámításai szerint a járvány megfékezésére foganatosított karanténintézkedések és egyéb korlátozások az idén 0,6 százalékponttal lassítják a kínai hazai össztermék (GDP) növekedését a cég által eddig várt ütemhez képest.
A Moody's ennek alapján 5,2 százalékra rontotta a kínai gazdaság idei egész éves növekedésre szóló prognózisát az eddigi előrejelzésében szereplő 5,8 százalékról.