Bár a biztosítási piac „felforgatói", az insurtech cégek nem olyan aktívak, mint a banki üzletágban dolgozó fintech cégek, azért egyre több innováció jelenik meg a magyarországi biztosítási piacon is.
Az Allianz ConnX nevű applikációja a SightCall technológiáját használva nyújt élő videós kapcsolatot a kárfelmérés, illetve kárrendezés során, emellett egy olyan rendszert is üzemeltet a biztosító, amelyen keresztül az ügyfelek nyomon követhetik a kárrendezés folyamatát.
Ugyancsak rendelkezik önkiszolgáló funkcióval a Magyar Posta Biztosító mobilappja is, amellyel a biztosított lefényképezheti az ingatlanját szerződéskötéskor, sőt, még kedvezményt is kap érte, ráadásul a kárrendezést is segíti, ahol a káreseti fényképekkel összehasonlítva felgyorsítható a kifizetés.
A Generali egyik újdonsága a gazdák számára fontos: műholdas, illetve drónos kárrendezés is elérhető a mezőgazdasági károk felmérése során. De a casco szerződéssel rendelkező ügyfelek is készíthetnek fotókat, vagy például irányítószám alapján kaphatnak értesítést időjárási vészhelyzetekről.
Az Aegon biztosító Smartcasco nevű applikációja
egy olyan használatalapú cascó biztosítás, amelyhez nincs szükség telemetriai eszközre, a díjat percalapon számítják ki, és csak a valós használat után kell fizetni.
Az NN Biztosító Runaddict nevű applikációjában pontokat gyűjthetnek a felhasználók a megtett kilométerekért cserébe, amelyért kedvezményt kaphatnak a futó életmóddal kapcsolatosan.
Ugyancsak az egészséges életmódra sarkall az Uniqa Cherrisk leányvállalata által nemrég indított Cherry Go applikáció, amely
a mozgással, kocogással, biciklizéssel töltött perceket cseresznyékre váltja.
A cserkók utasbiztosítási kuponra, vagy különböző kedvezményekre, nyereményjáték voucherekre válthatók be.
Az Origo is írt már az Union Biztosító Fitpuli nevű applikációjáról, amely az egészségfejlesztést a munkahelyi környezetben támogatja.
Az Aegon a sípályák zárva tartására kínál egy teljesen digitális, blockchain alapú megoldást, mely nem balesetkor fizet, hanem akkor, ha a síelő nem tudja használni a pályát, vagy csak korlátozottan, mert nem működik a sílift.
A Posta Biztosító által megalkotott, önálló márkás Hello Bringás kerékpáros appal
a biztosítottak kedvezménykuponokat kaphatnak, ha meghatározott mennyiségű kilométert letekernek,
emellett lefotózhatják a közterületen lezárt kerékpárjukat, csökkentve az önrészüket lopás esetén, vagy akár mozgószervízt is igénybe vehetnek váratlan meghibásodáskor. A biztosítónál nemsokára olyan Mastercard kártya jelenik majd meg, amire
visszakérhető lesz az utasbiztosítási díj 50 százaléka kármentes utazás esetén.
Hasonlóan ehhez, a Cherrisk CherryGO applikációja is értékeli a biztonságos és mobilhasználatmentes vezetést, melyért cserébe különböző kedvezmények, kuponok érhetőúk el.
Forrás: Portfolio.hu