Az International Air Transport Association (Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség) becslése szerint a koronavírus 113 milliárd dollárba fog kerülni a teljes iparág számára, néhány szakértő viszont arra hívja fel a figyelmet, hogy ez a becslés jóval kisebb, mint a járvány valós negatív hatása.
Azóta több ország is utazási tilalmat vezetett be, van ahol a reptereket is lezárták, ez pedig nem volt belekalkulálva az IATA előrejelzésébe.
Gyakorlatilag minden légitársaság valamilyen formában korlátozta a repülést, rengeteg járatot töröltek és sok útvonalon már nem is közlekednek gépek. A legtöbben az új repülőgépek vásárlását is leállították, hiszen ez egy légitársaság költségeinek legjelentősebb része.
A Boeing tavaly júniusban azt jósolta, hogy a következő két évtizedben 44 ezer utasszállító repülőgépet vásárolnak majd 6,8 ezer milliárd dollár értékben. Ezen vásárlások 40 százaléka régi repülőket cserélt volna le.
Ugyan a Boeing nemrég bejelentette, hogy februárban 17 Dreamliner 787-est rendeltek tőlük, ugyanakkor 41 Max 737 rendelést mondtak le.
Így hiába volt ez a Max krízis óta a cég legtöbb megrendelése, így is mínuszban jöttek ki. Egyre több hír lát napvilágot arról is, hogy a befektetőknek fogy a türelme, a Boeing árfolyama 13 százalékot esett néhány nap alatt.