A Flybe évek óta pénzügyi nehézségekkel küszködött, és már januárban is a csőd szélén állt, de akkor egy befektetői csoport - amelynek élén a Virgin vállalatcsoport légitársasága, a résztulajdonos Virgin Atlantic állt - egy tőkeinjekcióval időlegesen megmentette. Ahogy az Origo is megírta, akkor a Flybe 100 millió fontot kapott.
A légitársaság utasforgalma azonban a koronavírus-járvány terjedése miatt az elmúlt hetekben meredeken visszaesett. A vezérigazgató, Mark Anderson reggeli közleményében bejelentette, hogy a cég "jelentős finanszírozási problémákkal" került szembe, és ezeket csak tetézte a koronavírus-járvány, amely alig néhány nap alatt komoly hatást gyakorolt a keresletre.
A Flybe központja a délnyugat-angliai Exeter repülőterén volt, és a légitársaság járatainak nagy többsége regionális nagy-britanniai repülőterekre közlekedett, bár gépei néhány kontinentális európai városba is jártak.
A társaság a regionális belföldi brit légiközlekedés gerincét alkotta; a dél-angliai Southampton repülőterén például a forgalom 95 százalékát a Flybe bonyolította le.
Számos regionális brit repülőtéren így valójában nincsenek alternatív átfoglalási lehetőségek.
A brit kormány közleményben kérte a távolsági járatokat működtető brit busztársaságokat, hogy további intézkedésig fogadják el a Flybe törölt járataira szóló menetjegyeket.
A Flybe 2300 alkalmazottat foglalkoztat, és 119 repülőgépe van.
Alig több mint három éven belül a Flybe a negyedik brit légitársaság, amely csődbe ment. A Monarch 2017 októberében, a Flybmi 2019 februárjában, a Thomas Cook utazási iroda légitársasága az egész céggel együtt tavaly szeptemberben jelentett csődöt.