Egyre borúsabbak a polgári légiközlekedés kilátásai, mely bizonyosan a világjárvánnyá nyilvánított koronavírus-fertőzés egyik legnagyobb vesztese. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) március elején már úgy becsülte, hogy a korábban számítottnak akár háromszorosát, 113 milliárd dollárt is elérheti az iparág vesztesége 2020-ban. Az Európai Unió pedig soron kívüli beavatkozást tervez a repülőtéri résidők szabályozásába, ami az európai légiközlekedés egyik legfontosabb vonatkozása.
Az alábbi grafikon azt mutatja be, milyen tőzsdei értékcsökkenést szenvedett el három meghatározó légiközlekedési csoport.
Az Air France-KLM szövetség mellett a Lufthansa-csoport (Európa második legnagyobb vállalata a szektorban), valamint az International Airlines Group (IAG) szerepel az összesítésben. Az IAG név önmagában talán nem széles körben ismert, de a csoport márkáit annál többen ismerik: a British Airways, az Iberia, a Vueling is mind ide tartozik, ahogy több kisebb légicég, vagy épp az ír Air Lingus is.
Azt, hogy a vírus mekkora pusztításra képes az emberéletben és a gazdaságban, már egy ideje lehet tudni illetve modellezni. De a három nagy európai légiközlekedési csoport értékcsökkenése mindennél aggasztóbb: a három nagy cég, mely nagy távolságú (interkontinentális) járatokat is üzemeltet,
nem egész három hét alatt, tőzsdei értékének (papírjai árának) több mint 40, illetve 50 százalékát vesztette el.
A három nagy csoport tőzsdei értékcsökkenése akkor indult meg, amikor február 21-én Olaszország bejelentette az első halálesetet a koronavírus miatt. Új lendületet pedig most, március 11-én kapott, amikor Donald Trump amerikai elnök azonnali hatályú beutazási tilalmat rendelt el 30 napra szólóan az európai országokból érkezők számára, kevés kivételtől eltekintve.