Európa leggyorsabban növekvő vállalatai között a Nanushka

A Nanushka márka mára világhírű lett
Vágólapra másolva!
Idén negyedik alkalommal tette közzé a leggyorsabban növekvő európai vállalatok ezres listáját a Financial Times. A lista 406. helyén a GB & Partners Tőkealap-kezelő egyik portfóliótársasága, a Nanushka szerepel.
Vágólapra másolva!

A Financial Times ezres listája egyértelműen arra világít rá, hogy a leginnovatívabb vállalatok azok, amelyek a leggyorsabb fejlődésre képesek. A lista felsorolja azokat az európai vállalatokat, amelyek a legmagasabb bevételnövekedési rátát érték el a 2015 és 2018 közötti időszakban. A verseny idén még keményebb volt, mint tavaly, hiszen ez alkalommal – az előző évi 37,7 százalék helyett – minimum 38,4 százalékos növekedési rátára volt szükség ahhoz, hogy valaki felkerüljön a rangos listára.

Az európai vállalatok közül a magyar alapítású és tulajdonú nemzetközi divatmárka, a Nanushka, az előkelő 406. helyet szerezte meg.

Sándor Szandra, a Nanushka világmárka alapítója Forrás: Koncz Márton - Origo

"Hatalmas elismerés ez nemcsak a Nanushka, de a GB & Partners számára is.

Azt hiszem, ma már bátran kijelenthetjük, hogy ez egy jó döntés volt – mondta Gubicza Ágoston a GB & Partners Tőkealap-kezelő többségi részvényese.

Akár a top 100 európai vállalat közé is bekerülhet

A Nanushka 2016-ot még 335 millió forintos árbevétellel zárta, 2019-ben ez az összeg már a 7 milliárdot is megközelítette (6,7 Mrd Ft volt), a viszonteladók száma pedig ebben az időszakban 60-ról 200-ra növekedett.

A cég 2018 májusa óta nyereségesen működik, a 2019-es év pedig minden várakozást felülmúlt. 2019-ben 130 ezer terméket gyártott és adott el, az árbevétele pedig 228 százalékkal növekedett az egy évvel korábbihoz képest.

Nanushka 2020 divatbemutató a Budapest Central European Fashion Week keretében a Bálnában Fotó: Szabó Gábor - Origo

A cég árbevételének 96 százaléka származik exportból, 4 százalékot a budapesti üzlet eladásai hoznak. A Nanushka mögött rendkívül mozgalmas év áll, hiszen

a tavalyi az évben jött ki első férfi kollekciójával, továbbá októberben első magyar márkaként New York legdivatosabb részén nyitott üzletet,

míg a 2020-as tavaszi-nyári női kollekció Párizsban aratott óriási sikert, és a divatbloggerek, valamint a világsztárok mellett a legnagyobb luxusáruházak képviselői is elismerően beszélnek a brandről.

- tette hozzá Baldaszti Péter, a Nanushka International Zrt. igazgatóságának elnöke.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!