Az iparági elemző OAG Aviation Worldwide adatai szerint, március elejére,
a kínai légitársaságok összesen 3 millió üléssel növelték meg kínált kapacitásaik számát, elsődlegesen a belföldi, azaz Kínán belül teljesített útvonalaikra.
Ez viszonylag hirtelen történt. A most erőteljes mértékben felduzzasztott utazókapacitásokat korábban a koronavírus miatt vágtak vissza.
Az elemzőnél arra is felhívják a figyelmet, hogy a több millió, újra foglalható üléshez rendkívül olcsó jegyárak társulnak.
Például a Sanghaj - Csengtu közötti, mintegy 3,5 órás útra 90 jüanért (kb. 3900 forint) lehet jegyet venni, melyet csak az 50 jüanos adó terhel plusz költségként.
A China Southern Airlines 684 ezer plusz ülést tett foglalhatóvá, míg a China Eastern Airlines 566 ezerre növelte ülései számát. Összességében azonban a teljes kínai légiközlekedési kapacitás csak nagyjából a fele annak a 16,9 millió, egy hétre rendelkezésre álló ülésszámnak, ami január 20-án foglalható volt. Akkor még csak alig néhány száz koronavírus-fertőzöttről tudtak, ezt követően azonban a világon egyébként második legnagyobbnak számító kínai légiközlekedési piac kisebbre zsugorodott, mint Portugáliáé.
Egy kínai portál közlése szerint, a kínai légicégek februrárban összesen mintegy 10 milliárd jüan (kb. 430 milliárd forint) veszteséget kellett hogy elkönyveljenek, bevételeik pedig 37 milliárd jüannal estek vissza.
Az OAG-nál arra hívják fel a figyelmet, hogy bár Kínában bizakodásra ad okot az összkép, a szomszédos illetve a közeli országok légipiacai még mindig a padlón vannak. Dél-Korea és Hongkong csak ezen a héten további 20-20 százalékkal csökkentette kapacitásait. Január 20-a óta Hongkongban összesen 71 százalék volt a vágás mértéke, az ottani meghatározó légitársaság, a Cathay Pacific egymaga több mint 400 ezer üléssel kevesebbet, alig 120 ezret kínál az utazóknak foglalásra.