Az Adidas bejelentette, hogy nagyjából egymilliárd dolláros veszteséggel számol a cég a kínai piacon az eladások visszaesése miatt. A Pumát is komolyan érinti a világjárvány, a ruházati cég figyelmeztette a befektetőket, hogy a közeljövőben biztosan nem fog rendeződni a helyzet annak ellenére sem, hogy Kína már kezd kilábalni a járványból.
A tőzsde is reagált a hírekre. Az Adidas árfolyama 6,3 százalékot gyengült, míg a Puma értékpapírjai 3,8 százalékot estek. Ez nem is csoda, hiszen a két vállalat számára rendkívül fontos az ázsiai piac és a globális eladásaik egyharmada onnan származik. Ugyan Kínában rendeződni látszik a helyzet, de Japánban, Szingapúrban és Dél-Koreában is tombol a járvány, így ott az eladások további esését várják.
Az észak-amerikai profi kosárlabda-bajnokság szerelmesei számára drámai bejelentés érkezett. A bajnokság félbeszakításáról azt követően döntöttek, miután kiderült, hogy Rudy Gobert 27 éves játékos koronavírus tesztje pozitív lett. A bajnokság egyik fő támogatója pedig a Nike. A vállalat az elmaradó meccsek miatt több tíz millió megtekintéstől esik el. A Nike árfolyama az elmúlt napban 4,87 százalékot esett.
Az Amazon 25 millió dolláros alapot különít el a kiszállítók és a szezonális alkalmazottak kárpótlására. A segélyre szorulók akkor kapják meg a 2 hetes fizetési pótlékot, ha a koronavírus tesztjük pozitív eredményt mutat. A támogatás érvényes a szerződéssel dolgozó partnerekre is, köztük az Amazon Flex kiszállítókra. Az Amazon már a hét elején bejelentette, hogy egyes államokban, aki tud, annak otthonról kell dolgoznia március végéig.
A Google anyavállalata, az Alphabet - egy egészségügyben dolgozó leányvállalatán keresztül - egy kis lázmérő szenzort fejlesztett ki, amelyet állandóan viselni lehet - írja a Bgr.com. Az eszköz egy telefonos alkalmazásnak továbbítja a mért adatokat, mellyel a láz korai felismerése a cél.
Emellett a Google 2020. július 1-ig ingyenes hozzáférést biztosít a Hangouts Meet videokonferencia-szolgáltatásához a G Suite és a G Suite for Education ügyfelei számára, szerte a világon.
Újra megjelentek a kínai vásárlók a karanténok és a korlátozások miatt eddig zárva tartott luxus- és divatáru üzletekben, számol be arról a Bloomberg. A kínai az egyik legfontosabb piaca a nagy divatmárkák - Burberry, Gucci, Hermés és mások - termékeinek, ám a koronavírus miatt, forgalmuk idén eddig jelentősen csökkent. A kínai üzletek forgalomcsökkenése a becslések szerint 80 százalékos mértékű volt a járványnak köszönhetően. Most viszont sorra nyitnak ki a luxusáruk boltjai és az ékszerüzletek, és a jelek szerint, az emberek alig várták, hogy újra vásárolni indulhassanak. A Chow Tai Fook Jewellery Group, mely eladási eredményei alapján a világ vezető ékszerkereskedője, közölte, több mint 3600 kínai egységének 85 százalékát újranyitja a hét folyamán. Egy Hangcsou városában található bevásárlóközpontban pedig hosszú sorban álltak néhány napja a vásárlók a Chanel egyik márkaküzlete előtt.
A múlt hónapban 84.5 százalékkal esett vissza az ázsiai ország utasforgalma. A kínai légiközlekedési hatóságnál elmondták, hogy a visszaesés 21 milliárd jüan bevételkiesést okozott – írja a BBC. A hét elején a pekingi kormány új intézkedéseket jelentett be a küszködő légitársaságok támogatására. A fel- és leszállási díjakat visszaszorítják, és százmilliárd jüannal növelik a repülőtéri infrastruktúrára fordított kiadásokat.