A kínai repülégép gyártó vállalat, a COMAC, felgyorsítja Kína saját fejlesztésű, ARJ21-700 regionális sugárhajtású gépének gyártását, miután megnyitotta egy második összeszerelő üzemét Sanghaj körzetében, írja az Asia Times. A vállalat már korábban jelezte, új gyártósort kell hogy nyisson azért, hogy a megfelelő ütemben tudja szállítani a hazai légiközlekedési piacra szánt gépeket. Az eddigi kapacitások évi 30 gép szállítását tették lehetővé, ezt növeli meg a cég most. A beruházás átadása ugyanakkor épp azért figyelemre méltó, mert a koronavírus által egyik leginkább sújtott iparág épp a légiközlekedésé, melynek szereplői sorra mondják le vagy ütemeztetik át megrendeléseiket a gyártóknál. A COMAC közölte, március elején sikeres tesztrepüléseket is végrehajtott egy fejleszéts alatt álló prototípusasal.
Több vállalat - köztük az Apple és a Nike is - bezárja Kína területén kívül eső üzleteit március 27-ig annak érdekében, hogy csökkentse a koronavírus terjedésének ütemét. Az Equilor Befektetési Zrt. hírösszefoglalója mindezzel kapcsolatban kiemeli, hogy az Apple online üzletei és az "Apple Store" applikáció továbbra is üzemelni fog. Mindkét cég munkavállalói ugyanúgy kapnak fizetést, mint korábban. Az Apple Kínában is hasonlót lépett, mikor február 9-én minden ottani üzletét bezárta. A boltok március 13-án nyitottak ki újra, de akkor is korlátozott nyitvatartással. A technológiai óriásnak az Egyesült Államokból és Európából származó bevételei egyébként a teljes árbevétel közel 70 százalékát teszik ki.
A megnövekedett kereslet miatt ráadásul a kiszállítási idő is a többszörösére nőtt. Az Amazon Prime tagok továbbra is 1-2 napon belül kapják meg a rendelésüket. Az Equilor hírmagyarázata szerint a megnövekedett kereslet logisztikai kockázatot jelent a technológiai cégnek, próbálják elkerülni az ellátási lánc összeomlását, úgy, hogy a Kínában lévő üzemek továbbra is zárva tartanak.
A nagy divattervezők és egyéb befolyásos üzletmeberek összefogtak, hogy adományokkal járuljanak hozzá az egészségügyi vészhelyzet kezeléséhez - írja a Corriere.it. Giorgio Armani 1 millió és 250 ezer eurót adományozott különféle kórházaknak a koronavírus vészhelyzet kezelésének segítésére. Személyes adományaik mellett Chiara Ferragni divatblogger és házastársa, a rapper Fedez adománygyűjtést is indított a milánói San Raffaele Kórházzal együttműködve az intenzív ellátás támogatására és az új helyek létrehozására. Az online adománygyűjtés már meghaladta a 3 millió eurót. A Dolce & Gabbana divatház egy fontos adományozással finanszírozza a milánói Humanitas Egyetemet a vírus leküzdésével kapcsolatos kutatásai támogatására. De ez az egyetlen cég, mely a kutatást támogatja: az LVMH Group néven ismert Moët Hennessy - Louis Vuitton csoport 2,3 millió dollárt adományozott a koronavírus elleni kutatásokra.
A Bulgari adományt nyújtott a római Lazzaro Spallanzani Fertőző Egészségügyi Intézetnek, hogy ezzel támogassa a legmodernebb mikroszkópos képalkotási rendszert, a koronavírus kezelése során. A Kering csoport amely sok híre márkát egyesít, szintén jelentős pénzt, egymillió eurót adományozott, a Swarovski több mint 430 ezer dollárt, a L'Oréal pedig 720 ezret ajánlott fel a koronavírus elleni küzdelemhez a megelőzési és ellenőrzési munkálatokra, a képzésekre és a közegészségügyi edukációra.
Az amerikai cég vezetése szerint tanultak a kínai példából, ahol szerintük túl korán zárták be a boltokat, most ezt csak akkor tennék meg, ha az nagyon indokolt lenne. A vezetőség inkább korlátozná a helyben fogyasztást kevesebb asztal elhelyezésével, illetve több ponton csak elviteles kávé árusításával. Kínában szinte az összes Starbucks kávézó újranyílt - írja az Equilor Befektetési Zrt.
A megnövekedett élelmiszer rendelések (élelmiszerek, papíráru, háztartási vegyi áru) miatt az áruházlánc élelmiszer szállítási kapacitásai megteltek, bizonytalan ideig nem tudnak új rendelést fogadni - írja honlapján a hipermarketeket üzemeltető cég. Jelenleg azon dolgoznak, hogy minden áruházukban elérhetőek legyenek termékeik, így az online rendeléseket kiszolgáló három áruházukban is. A már leadott megrendelések nem módosíthatók a telefonos ügyfélszolgálaton, sem a termékek, sem a kiszállítás időpontját illetően.
Felfüggeszti üzemelését szerdától határozatlan ideig az Austrian Airlines, a szintén osztrák bejegyzésű Lauda is törölte minden járatát, a Ryanair pedig - ahogy az Origo megírta - járatai 80 százalékát nem indítja el. Az Austrian Airlines-nál, az országok koronavírus miatt bevezetett megszorító intézkedései miatt döntöttek a teljes leállás mellett. Az utolsó járat szerdán reggel érkezik meg Chicagóból, addig fokozatosan állnak le a gépek, de a flotta készenlétben lesz. A Lauda korábban már jelentősen csökkentette a járatszámot, hétfőn közölték, hogy a hétvégére betervezett járatokat is felfüggesztik, így a teljes üzemelés leáll. Európában eddig az Austrian Airlines-on és a Laudán kívül az Air Baltic, a SAS Scandinavian Airlines és a LOT Polish Airlines állította le teljesen az üzemelését.
Az Eurocontrol európai légiforgalmi áramlásszervező hétfői adatai szerint Varsóban és Olaszország több repülőterén 85 százalékkal csökkent a járatok száma, a német, francia és holland repülőtereken 20-30 százalékkal kevesebb járat üzemelt, mint egy évvel korábban.