„Kiemelten fontos számunkra kollégáink egészségének védelme, mivel tudjuk, hogy ügyfeleink számítanak ránk különösen most, hogy a digitális kapcsolattartás fontossága felértékelődött. Ezért elővigyázatosságból megkértük kollégáinkat, hogy dolgozzanak otthonról, és csak az jöjjön be a székházba, akinek személyes jelenlétet igénylő feladata van. Szeretnénk ezt az időszakot arra használni, hogy megmutassuk, hogy a digitalizáció révén hatékonyan és biztonságosan lehet dolgozni"- mondta Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.
A Magyar Telekom a távoli elérést biztosító VPN hálózatát felskálázta, hogy minden távmunkázni tudó kolléga egyszerre is hozzáférjen a belső rendszerhez. A fejlesztés sikeres pénteki tesztje után a vállalat további intézkedésig távmunkára kérte kollégáit.
Az oktatási intézmények bezárása miatt a Magyar Telekom igyekezett a távmunka lehetőségét kiterjeszteni olyan munkakörökre is, ahol ez eddig nem volt bevett szokás.
Amennyiben egy kisgyermeket nevelő kolléga munkaköréből adódóan mégsem tud élni a távmunka lehetőségével (pl. bolti értékesítő), úgy a Magyar Telekom távolléti díjat fizet számára, hogy gyereke(i) felügyeletét elláthassa.
Az egyéb rugalmas munkavégzési formák mellett a távmunka a Magyar Telekomnál régóta bevett gyakorlat, része a vállalati kultúrának. A munkatársak jelentős része rendelkezik távmunka-szerződéssel, naponta átlagosan 500-an távmunkáznak, bizonyos csúcsnapokon pedig akár 1000 kolléga is otthonról dolgozik. Általánosságban egy Telekom-alkalmazott heti egy alkalommal távmunkázik (természetesen a helyszíni jelenlétet igénylő munkakörök esetében erre nincs mód, ilyen pl. az ügyfélszolgálat vagy az üzletek).
2019-ben összesen 169 ezer távmunkás napot regisztráltak a Telekomnál.
A Magyar Telekom üzletei továbbra is nyitva tartanak, de arra kérik az ügyfeleket, hogy csak egészségesen látogassák az üzleteket, és a kényelmesebb ügyintézés érdekében válasszák a digitális ügyfélszolgálati csatornákat.