A Lufthansa tájékoztatása szerint kevesebb járat indul el Milánóba, Velencébe, Rómába, Veronába, Torinóba, Bolognába, Anconába és Pisába. Az Austrian Airlines 40 százalékkal csökkenti a felkínált ülőhelyek számát, az Eurowings és a Brussels Airlines római, velencei és milánói összeköttetésén repül majd kevesebb repülőgép.
A német légitársasági csoport a múlt héten már rendkívüli pénzügyi intézkedéseket vezetett be,
hétfői közlésük szerint tovább csökkentették a személyi és anyagi jellegű ráfordításokat, a projektek költségvetését.
A Ryanair közleményében szintén 25 százalékos kapacitás-csökkentést jelentett be április 8-ig a teljes európai hálózaton.
Hozzátették ugyanakkor, hogy többnyire olasz járatokat érint az intézkedés. Az ír diszkont légitársaság német versenytársával együtt a jelentősen visszaeső kereslettel magyarázta a járatszám-csökkentést.
A légicégeket tömörítő Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) közleményében azt javasolta, hogy függesszék fel a repülőtéri résidőkre vonatkozó egyes szabályokat.
Ezek kimondják, hogy egy légitársaság csak akkor tarthatja meg a résidőket a következő szezonra, ha azokat legalább 80 százalékban felhasználja. A légi utazás iránti igény csökkenésével azonban az IATA szerint nincs értelme ezen szabály alkalmazásának, és a társaságoknak most flexibilitásra van szükségük, hogy üzemük biztosított legyen.
A Budapest Airport pedig azt jelentette be, hogy a LOT lengyel légitársaság törölte március 3-i, 10-i, 17-i és 24-i Budapest-Szöul járatait.