Az HBO anyavállalata, a WarnerMedia beszámolója szerint az elmúlt héten 20 százalékkal többen nézték tévécsatornáikat, míg az HBO Now szolgáltatás nyár óta nem volt ilyen népszerű.
A sorozatozók száma néhány hét alatt 65 százalékkal emelkedett, a filmezőké pedig 70 százalékkal.
A WarnerMedia mellett a Netflix tartalomigazgatója is hasonló trendről tett jelentést. Ugyan a cég hivatalos számokat nem közöl, de azt elmondták, hogy nagyon megugrott a platformot használók száma.
A Disney Plusnál főleg a feliratkozók tekintetében látszott növekedés március 14 és 16 között, amikor még szigorúbb intézkedéseket vezettek be az Egyesült Államokban. A szolgáltatónak az is segít, hogy nemrég mutatkoztak be Európában, ahol szintén nagy a kereslet jelenleg a streaming tartalmak iránt.
A karantén idején a videojátékosok is hajtják a keresletet. Az Amazonhoz tartozó Twitch 31 százalékos növekedést tudott elérni. Az összes megtekintett óra március 8-án 33 millió volt, de ez a szám március 22-re már a 43 milliót is meghaladta.
Ugyan az emberek már megszokták, hogy otthonukban minden egy gombérintésre elérhető, viszont a sávszélesség ezt nem biztos, hogy elbírja. Ezért a Youtube, a Disney Plus, a Netflix és az Amazon Prime Video is úgy döntött, hogy korlátozzák a videók lejátszásának minőségét annak érdekében, hogy ne omoljon össze az internetháló.
A Netflix szerint a lépésre szükség volt, hiszen több országból is jelezték az internetszolgáltatók, hogy összeomolhat a rendszer, ha nem eszközölnek sürgős változásokat.
Az internetszolgáltatóknak nemcsak a streaming platformok jelentenek gondot, hanem az is, hogy az emberek home office-ban dolgoznak, a gyerekek és az egyetemisták pedig távoktatásban vesznek részt, ez pedig tovább terheli az internetet.