A Financial Times által közzétett,
Európa legdinamikusabban fejlődő cégeit rangsoroló éves ezres listán a Nanushka márka a 406. helyen áll.
A rangsorban a magyar divatmárkán kívül csupán 6 hazai cég szerepel.
A Nanushka tavaly ősszel a New York-i divatrajongók legnagyobb örömére megnyitotta első tengerentúli üzletét a legnagyobb márkák tőszomszédságában, a Soho városrészben található Wooster Streeten.
A Sándor Szandra alapította divatház 2020 első hónapjaiban ezúttal Párizst vette célba, ahol szintén sikert sikerre halmoz.
Ahhoz, hogy a Nanushka valóban megkerülhetetlen márka legyen a francia főváros divat iránt érdeklődő lakosai és látogatói számára, fontos volt, hogy a vásárlók élőben is láthassák a legújabb kollekció darabjait. Ezért állandó store-in-store üzletet nyitott Párizs legrégebbi és legnagyobb presztízsű áruházában, a Le Bon Marché-ban.
A párizsi események tetőpontja a Nanushka számára azonban egyértelműen a Párizsi Divathét volt,
hiszen ez az év legkiemelkedőbb és legrangosabb divateseménye az egész világon.
Itt a magyar brand a legnagyobb márkák között mutathatta be a 2020-as őszi-téli női kollekcióját, a hivatalos program részeként. A prezentáció helyszíne a tavalyi bemutatóhoz hasonlóan a Palais des Beaux-Arts de Paris, Párizs nagy presztízsű művészeti egyeteme és múzeuma volt, a bemutató maga pedig minden elemében tükrözte a márka értékeit, a modern szobrokat és antik totemeket idéző installáció megalkotásával.
A GB & Partners által kezelt Exim Növekedési Alap 2016 végén döntött úgy, hogy befektet a márkába. A Nanushka 2016-ot 335 millió forintos árbevétellel zárta, 2019-ben ez az összeg már a 7 milliárdot is megközelítette (6,7 Mrd Ft volt), a viszonteladók száma pedig ebben az időszakban 60-ról 200-ra növekedett.
Az antik totemek egyes darabjai nem véletlenül idézték Constantin Brâncuși nemzetközi hírű román szobrászt, a párizsi iskola tagját; alkotójukat, Gerard Pigault-t is a világhírű művész művei inspirálták.
A rendkívüli esőzések és a viharos idő ellenére is 500-nál több vendég ünnepelte a Nanushka márkát és vett részt a bemutatón.
A Nanushka itt bemutatott, 2020 őszi-téli, "Bourgeois Grunge" elnevezésű kollekciója a grunge lázadó szellemét idézi.
A kifinomult polgári stílust a lázadó fiatalok mozgalmával párosítva a womenswear kollekció a nőiség gazdag, összetett, sokrétű természetét tárja fel.
A menswear kollekcióban a 70-es évek hatása és érzékisége mutatkozik meg, modern, könnyed férfiassággal áthatva az összeállítás darabjait.
A textúrák és a sziluettek továbbra is kiemelten fontosak a márkánál. A kötött darabok új szintre emelkednek a selyem, az extra-finom merino és organikus gyapjú keverékével, miközben mind a Nanushka fenntartható anyagbeszerzési gyakorlata mellett tanúskodnak.
A színek és minták hasonlóképpen lényegesek a kollekcióban; pink, rozsdás narancs, zsálya, zöld kígyó minta emelik ki a borvörös, a bézs és barna visszafogottabb árnyalatait.
A női kollekcióban fellelhető ultramagas garbónyakak, vastagon kötött pulóverek, öves kabátok védő rétegként funkcionálnak a finoman omló, redőzött anyagokon, derékban húzott ruhákon, pliszírozott, rojtokkal gazdagon díszített darabokon.
A Nanushka ebben a szezonban egy speciális kollaboráció keretében együttműködik a világhírű, londoni ékszermárkával, az Alighierivel.
Az Alighieri vezetője, Rosh Mahtani a Londoni Divathét záró eseményén vehette át februárban az Erzsébet brit királynő által alapított "Award for British Design" kitüntetést, személyesen Anna hercegnőtől. Mahtani az első ékszertervező, aki megkapta az elismerést, elsősorban fenntartható és etikus működése elismeréseként.
A 9 darabból álló mini kollekció darabjai szintén azt próbálják megfogalmazni és megmutatni a divat közvetítő nyelvén, hogy mit jelent nőnek lenni a modern társadalomban.