Los Angeles teherkikötője az USA legfontosabbja a tengeri fuvarozás számára, egyben a Kínából indult áruk első számú érkezési pontja. A két ország közötti kereskedelmi háború már tavaly rányomta bélyegét a kikötő forgalomára. Most viszont azt jelentették, hogy februárban már a koronavírus is éreztette hatását a konténerforgalmon.
Februárban a TEU-forgalom mintegy 23 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, 544.037 konténerre. A TEU a tengeri áruszállítás mértékegysége, azt az Origo az alábbi cikkében mutatta be:
Az importszállítmányok mértéke több mint 22 százalékkal, az exporté 5,7 százalékkal csökkent a múlt hónapban.
A hivatalos adatok szerint 2020 első két hónapjában a kikötőben bonyolított teherforgalom 13 százalékkal volt kisebb, mint egy évvel évvel korábban.
A Los Angeles-i kikötő összesen 1.350.181 TEU-nyi konténert kezelt januárban és februárban.
Az üzemeltető cég vezetője elmondta, nincsenek meglepődve azon, hogy a koronavírus hatásaként csökkent a kikötő forgalma. Közölte azt is, a kínai gyárak leállása, illetve az egyelőre még alacsony termelékenység miatt hasonló eredményekre számítanak márciusban is.
A gCaptain szakportál cikkéből kiderül, más amerikai kikötők is jelentős forgalomcsökkenésről számoltak be.