Teherszállító kapacitását tekintve az MSC Gülsün a bolygó vizein jelenleg hajózó legnagyobb, kereskedelmi célu vízi jármű, amely hétfőn hagyta el teherdokkját. A kínai bejegyzésű monstrum 224 986 tonnával, illetve 23 756 TEU-val megrakodva bír haladni. (A TEU a tengeri áruszállításban használt, képzett mértékegység, a 20 láb hosszúságú konténereket jelöli - erről az Origo ebben a cikkében írt részletesebben.)
A jármű 400 méter hosszú, 62 méter széles, első útja pedig Csingtao, Sanghaj, a spanyolországi Algeciras, a lengyelországi Gdansk, valamint Kalinyigrád kikötőinek érintésével vezet Rotterdamba.
Rakománya acél, bútorok és vegyi anyagok
- árulta el a Kínai Tengerhajózási Társaság vezetője.
A hajó Kína egyik legfontosabb kikötőjéből indult útjára, Tiencsin ugyanis 180 országgal jelent kapcsolatot az országnak, fontos állomása az új Selyemút-programnak. Az év első felében az ottani kikötőben 8,33 millió tonna áru fordult meg konténerekben.
A kihajózó MSC Gülsünt a dél-koreai nagyvállalat, a Samsung Heavy Industries hajóépítő cég építette. A rendelkezésre álló információk szerint az óriási járművet számos "okos" technológiával szerelték fel.
Azaz a rendszer
képes a navigációs adatok önálló elemzésére, ami alapján a leggazdaságosabb tengeri útvonalat javasolja a személyzetnek, mind a költségek, mind a biztonság szempontjából.
A Samsung továbbá azt is közölte, a hajót úgy építették meg, hogy az a jövőben akár cseppfolyós gázra (LNG) is átállítható legyen, ami jóval környezetbarátabbá teszi azt.
A dél-koreai gyártónak egyébként további megrendelései vannak hasonló nagyságú szállítóhajókra.