A légitársaság egyike azon első vezető japán cégeknek, amelyek változtatásokat vezetnek be az öltözködési előírásaikban a tavaly elindított #KuToo kampány nyomán.
A kezdeményes keretében – amelynek nevét a MeeToo és a japán cipő (kutsu) és fájdalom (kutsuu) szavak keverékéből képeztek –, több mint 32 ezren írtak alá egy online petíciót, amelyben arra kérték a japán kormányt, tiltsa meg a vállalatoknak, hogy kötelezővé tegyék női alkalmazottjaik számára a magas sarkú cipő viselését.
Ez lesz az első alkalom, hogy bevezetjük a nadrágviselést és számos opciót kínálunk a lábbelik esetében is"
– írta Morimoto Mark, a Japan Airlines szóvivője a Reuters hírügynökségnek küldött e-mailjében.
A légitársaság szerint az áprilisban hatályba lépő változás a cég csaknem 6 ezer női dolgozója számára teszi lehetővé, hogy olyan cipőben dolgozzon, amely "a legjobban megfelel az igényeinek", sarokkal vagy sarok nélkül.
A #KuToo kampány rávilágít a nők külsejével szembeni szigorú elvárásokra Japánban, amely 153 országból a 121. helyen végzett a Világgazdasági Fórum (WEF) nemek közötti egyenlőséget vizsgáló legfrissebb Global Gender Gap jelentésében.