A világ legismertebb férfimagazinjának kiadójától már néhány nappal korábban kiszivárgott, hogy a járvány miatt "felgyorsítják az átállást" a digitális váltásra. A lap tartalmát és koncepcióját illetően - ahogy az Origo megírta - már 2018 végén közöltek tervbe vett változtatásokat, majd hírek érkeztek az online formátumra váltásról.
Ezt a koronavírus-járvány olyannyira sürgetővé tette, hogy a hírek szerint a mostani az utolsó hagyományos, nyomtatott formátumú megjelenés a Playboy magazin több évtizedes történetében.
Ezt a Playboy Enterprises ügyvezetője, Ben Kohn jelentette be egy nyilvános közleményben.
Az ügyvezető arról ír - idézi a Sky News -, hogy az ellátási láncban beállt bizonytalanságok okán meg kellett vitatniuk azt, hogyan reagáljanak az olvasók megváltozott igényeire. Elárulta azt is, hogy a 2019-től negyedéves gyakorisággal kiadott magazin a megváltozott médiafogyasztási szokások miatt a korábbi olvasók töredékét, csak az igazán elhivatott rajongóit érte el a lapnak.
Kohn mindezek miatt azt közölte:
az idei tavaszi szám az utolsó a magazin történetében, ami hagyományos nyomtatott formátumban elkészül.
Ezt követően a lapot teljes egészében digitális formátumúvá alakítják.
Az ügyvezető annyit tett hozzá: nem fordulnak el teljesen a nyomtatástól, azaz a jövőben is terveznek hagyományos formátumban kiadni exkluzív, egyedi példányokat, vagy partneri együttműködéssel a Playboy-márkanév alatt készülő speciális kiadványokat. Ugyanakkor a közlemény alapján egyértelmű, hogy a nyuszis logójáról ismert magazin életében ezzel lezárul egy újabb nagy fejezet, hagyományos formátumában ugyanis megszűnik létezni.