A Magyar Közlönyben megjelent határozat április 30-i határidőt szabott az előterjesztés elkészítésére, akkorra derülnek ki a költségek is. A volt katonai repülőtér Székesfehérvártól 10 kilométerre, Börgönd határában található - írja a Napi.hu.
A Céginfo.hu adatai szerint a jelenlegi tulajdonosa a székesfehérvári és az abai önkormányzat. A repülést és a repülősportokat 1995-től az Albatrosz Repülő Egyesület képviseli Börgöndön.
A repülőtér fejlesztésére korábban már született egy nagy léptékű terv 2008-ban.
Akkoriban arról volt szó, hogy két év múlva megnyílhat itt az ország második nemzetközi repülőtere. A mintegy 20-25 milliárd forintra becsült fejlesztés eredményeként 2010 tavaszán egy két kilométer hosszú kifutópályával, ötezer négyzetméter alapterületű utasterminállal és kiegészítő létesítményekkel rendelkező légikikötőt adtak volna át.
A fejlesztő, a Biggeorge's NV akkori számításai annak idején a következőkre alapoztak: a reptér "hatósugarában", vagyis a 90 perc alatt elérhető városokban 3,5 millió potenciális utas él, így a tervezett utasforgalom az első pár éves felfutási időszakot követően eléri a gazdaságos üzemeltetéshez szükséges méretnagyságot. Számításaik szerint - főként a fapados légi járatok révén - az első évben 150 ezer utas fordult volna meg a reptéren, 2017-re az utaslétszám akár évi 1,5 millió fölé is nőhetett volna.
A ferihegyinél lényegesen kedvezőbb árazással számoltak, így komoly verseny vehette volna kezdetét a monopolhelyzetben lévő első számú légikikötővel.
A munka az ürgepopuláció átköltöztetésével el is kezdődött, de nem épült meg a betonos kifutópálya. Miután 2012 nyarára sem készült el a beruházás, Székesfehérvár visszakérte a börgöndi ingatlant a befektetőtől. A visszavétel is vajúdott egészen 2014 augusztusáig, amikor a kormány egyszeri, kétmilliárd forint támogatást nyújtott a székesfehérvári önkormányzatnak, amit az a börgöndi repülőtér visszavásárlására fordíthatott.