Több száz startup pályázott az OTP Bank programjára 56 országból
2020. március 06. 08:05
Vágólapra másolva!
Az OTP Bank harmadik Startup Programja több rekordot is magáénak mondhat, mivel mind a jelentkező cégek és a tesztprojektre kiválasztott startupok számában, mind a bekapcsolódó csoporttagok körét tekintve ez a bankcsoport eddigi legátfogóbb startup együttműködéseket támogató kezdeményezése.
A 370 pályázó közül 13 érettebb, növekedési szakaszban lévő innovatív technológiai vállalkozás kapott meghívást a 3+6 hónapos programra, melynek keretében egy-egy dedikált szponzoráló szakterület támogatása mellett tesztelhetik termékeiket és szolgáltatásaikat, és bizonyíthatják alkalmasságukat a bankcsoporttal való hosszabb távú együttműködésre.
A 2019–2020-as OTP Startup Partner Programra 56 országból 370 startup adta le pályázatát.
A program záró kiválasztási eseményére a nevezést beküldő cégek közül 27-en kaptak meghívást, akik a szakterületekkel való egyeztetések után bemutatták az OTP Csoporttal megvalósítani tervezett tesztprojekt javaslataikat.
Idén közel 20 nemzet sorából 160 munkatárs és startupper dolgozott együtt a kétnapos Selection Campen.
2020-ban a program történetében első alkalommal emelkedett tíz fölé a részvételre lehetőséget kapó cégek száma. Így a 2020. március 2. és május 20. között zajló programidőszakban 13 startup, illetve scaleup fázisban lévő cég vehet részt.
A programra ezúttal is 5+1 témakörben pályázhattak az érdeklődő cégek:
kifinomult adatelemzési megoldások, ügyfélélmény és ügyfélkiszolgálás, belső hatékonyság, termékspecifikus innovációk, vállalati bankolás,
a fenti kategóriákba nem sorolható, bankszektorhoz kötődő, teljesen újszerű és diszruptív megoldások.
A kiválasztott startupok közül:
adatelemzési megoldást nyújt az online média monitoringot és érzelemelemző platformot működtető Neticle, illetve a valós adathalmazokból tesztelésre alkalmas, személyes adatot nem tartalmazó, szintetikus adathalmazokat generáló MostlyAI
a jobb ügyfélkiszolgálást támogatja az EdgeTier, amely telefonos ügyfélszolgálatok munkatársai számára fejlesztett ki a beérkező megkeresésekre válaszsablonokat adó intelligens asszisztenst,
a Linistry, amely mobiltelefonos sorszámhúzó szolgáltatása révén lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy akár távolról sorszámot húzzanak a fióki ügyintézéshez, illetve
a The Waay, amely életmód alapú bankolást kínál az ügyfelek élethelyzetéhez igazodó, releváns, minőségi tartalmakkal és ajánlatokkal
a hatékonyabb belső működést szolgálja a legkorszerűbb felhő és konténer technológiákat ötvöző Banzai Cloud a felhő alapú alkalmazások gyors fejlesztését, üzembe helyezését és skálázását lehetővé téve
a LutherOne és az EDUardo a HR folyamatokat optimalizálja, előbbi a gördülékeny és valós idejű visszajelzésekhez és munkatársi teljesítményméréshez nyújt átfogó platformot, utóbbi pedig egy online üzleti, vállalatvezetési szimulációs platformot fejleszt, amely életszerű helyzeteken keresztül segíti a munkatársakat különböző ismeretek elsajátításában
egy-egy banki termék megújításához járul hozzá a közép-kelet-európai régió számára API aggregátor platformot fejlesztő FINQware, a befektetési elemzők számára széles körű, több fedezeti alaptól gyűjtött befektetési szignálokat hozzáférhető tevő Sanostro és a Realmonitor, mely az elérhető legjobb áron történő lakásvásárlást ígéri ingatlanár-figyelő alkalmazásával.
végül, a vállalati bankolást egészíti ki új elemekkel a Trustchain, amely B2B partnerek számára működtet online plartformot az üzleti partnerek azonosítására, a kapcsolódó dokumentumok online kezelésére, illetve a Scolvo, amely a vállalati tanácsadók ügyféllátogatásait teszi gördülékenyebbé egy ügyfélprofilozást és ajánlatadást támogató alkalmazással.
A 13 startup 7 országból érkezett (Ausztria, Csehország, Magyarország, Írország, Románia, Oroszország, Svájc) a programba.
A három hónapos együttműködési időszak során három speciális héten személyesen is találkoznak a cégek képviselői szakterületi mentoraikkal, Budapesten vagy a pilotot megvalósító leánybank székhelyén. Emellett a startupok érettségéhez igazodó tréningek, workshopok és egyéni mentori alkalmak is segítik a csapatokat az üzletfejlesztésben. Az akcelerációs időszak május 20-án a Demo Day eseménnyel zárul, ahol a startupok a bankcsoport és a program partnereinek vezetése előtt számolnak be a pilot időszak tanulságairól és az elért eredményekről.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!