A Facebook eddig legfőképpen a Whatsapp révén volt jelen Indiában, ahol 400 millió használóval rendelkezik az üzenetküldős alkalmazás,
Most a közösségi óriás úgy döntött, hogy tovább erősíti piaci jelenlétét az országban, ezért 5,7 milliárd dollárért vásároltak részesedést a Reliance Industries konglomerátumhoz tartozó Jio Platforms-ban.
Az együttműködés célja az indiai kisvállalkozások elérése, új üzleti módszerek kialakítás és ezekkel vállalkozások növekedésének segítése az új digitális gazdaságban. A jövőben a Whatsapp felhasználóknak lehetőségük nyílik az alkalmazás segítségével vásárolni, a kisvállalkozások pedig az online piactéren adhatják el termékeiket.
A Facebook és a Jio a tervek szerint egy WeChat nevű platformot hozna létre, ahol nemcsak üzeneteket lehet küldeni, hanem vásárolni, pénzt átutalni, híreket olvasni, vagy akár fizetni is lehetne az üzletekben és a különböző online felületeken.
A Jio is jelentős szereplő az indiai piacon, összesen 388 millió ügyféllel rendelkezik elsősorban annak köszönhetően, hogy rendkívül olcsón biztosították a 4G-s előfizetéseket a mobiltelefonokhoz.
A Facebook korábban próbálkozott internetelérés biztosításával Indiában, viszont akkor a Free Basic nevű projektjüket betiltották, mert több jogszabályt is megsértettek vele. A Jio segítségével most viszont új ügyfeleket érhetnek el.