A Hirdetők Világszövetségének jelentése szerint a nagyvállalatok 81 százaléka halasztja el tavaszi hirdetési kampányát, aminek összértéke 57 milliárd dollár.
A WFA tagjai között szerepel az AB-InBev, az Airbnb, a Diageo, a L'Oreal, a Coca-Cola, az Unilever és a Visa is.
A megkérdezettek több mint fele (57 százalék) mondta, hogy kis, vagy nagy mértékben csökkenteni fogja hirdetési költségvetését, míg
a tagok 32 százaléka nyilatkozta, hogy egy vagy két hónappal elhalasztják hirdetési kampányukat.
Ugyanakkor 18 százalékuk mondta azt, hogy a járvány nem volt hatással marketing kampányuk ütemezésére.
Bár sok vállalat halasztotta el hirdetési kampányát, a WFA szerint új kampányokat is indultak a járvány miatt. A megkérdezettek felének már futnak új hirdetései, vagy éppen készülnek újat indítani.
Egy elemző szerint az amerikai hirdetési piac csaknem 26 milliárd dollárt veszíthet a koronavírus-járvány miatt leállított hirdetési kampányok miatt.
A WPP és az IPG hirdetéscsoportok egyaránt visszavonták a 2020-as pénzügyi évre vonatkozó iránymutatásaikat, míg a reklámügynökségek azon munkálkodnak, hogy segítsék az ügyfeleket a megfelelő kommunikáció megtalálásában.
A Szövetség felmérése szerint a nagyvállalati hirdetők 21 százaléka jelentősen, míg 36 százaléka kevésbé, de csökkentett marketing költségét, és alig egyharmaduk (32 százalék) állította, hogy kiadásaik nem változtak.