Tavaly nyáron Jon Poteet saját éttermet nyitott Portlandben: a 260 férőhelyes Shine Distillery & Grillben egy apró szeszfőzdét is kialakított. A koronavírus-járvány miatt a Seattle-i térségben március közepén elrendelték az éttermek és bárok bezárását, és ételt csak elvitelre lehet készíteni. Ekkor azonban Poteet gondolt egyet, és 25 alkalmazottjával
elkezdte saját kézfertőtlenítő márkájának gyártását és forgalmazását.
A Shine fertőtlenítő 80 százalékos alkoholtartalmú és olyan alapanyagokból készül, amit korábban vodka és más szeszes italok előállításához használtak.
Üzletünk a duplájára nőtt. Már két sor állt az ajtóban, az egyik az ételre várt, a másik kézfertőtlenítőt vett – összegezte Poteet.
Az elmúlt hetekben az étterem alapítója több száz telefonhívást kapott vásárlóktól és olyanoktól, akik a kézfertőtlenítő receptjére voltak kíváncsiak. Poteet a receptet mintegy 300 lepárlónak juttatta el az Egyesült Államokban.
Március eleje óta
a Shine több mint 4 ezer palack kézfertőtlenítőt készített,
és az alapító saját bevallása szerint ez napi 6 ezer dolláros bevételt generált.
Andrew Sherman, a Seyfarth Shaw vállalati ügyvédi iroda munkatársa elmondta, hogy ebben az időszakban a vállalkozások tulajdonosainak át kell tekinteniük készségeiket, forgalmazási csatornáikat, ellátási láncukat és minden olyan birtokukban lévő tudást, amit esetleg korábban nem vettek figyelembe.
Sherman javasolja, hogy a váltást tervező cégek olyan partneri együttműködéseket keressenek, amelyek kifejezetten az online térben működnek.
A konferenciaközpontok tulajdonosai és üzemeltetői fontolóra vehetik, hogy helyet biztosítsanak az egészségügynek, például a New York-i Jacob K Javits konferenciaközpontot ideiglenesen ezer ágyas orvosi állomássá alakították át. A 3D nyomtatásra szakosodott vállalatok pedig álljanak át a lélegeztető gépekhez szükséges szelepeket gyártására.