A digitális oktatás bevezetése felelős, ambiciózus döntés volt

Coronavirus Pandemic Causes Climate Of Anxiety And Changing Routines In America  otthon otthoni tanulás távoktatás online digitális tanterv koronavírus korona vírus New York USA fertőzés betegség
NEW ROCHELLE, - MARCH 18: Siblings study during home schooling on March 18, 2020 in New Rochelle, New York. Schools in New Rochelle, a hot spot in the U.S. for the coronavirus (COVID-19) pandemic, were suspended on March 13, and parents have been tasked with carrying out distance learning programs at home. John Moore/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Azokat a tanulókat is bekapcsolják a távoktatásba, akiknek nincs megfelelő eszközük vagy internetkapcsolatuk - hangsúlyozta Solymár Károly Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) infokommunikációért felelős helyettes államtitkára a Magyar Nemzetnek.
Vágólapra másolva!

A napilap hétfői számában megjelent interjúban az államtitkár úgy vélekedett, hogy egyes országokban kényszerűségből a tanítás teljes elengedése mellett döntöttek, mert nem tudták volna elérni, hogy a tanulók többsége továbbra is részt vehessen az oktatásban.

Magyarországon viszont felelős és ambiciózus döntés született a digitális oktatás bevezetésével.

Solymár Károly Balázs úgy fogalmazott, hogy Magyarország az emberi élet és egészség védelmének elsőbbsége mellett sikerrel célozta meg az oktatási rendszer minél kisebb sérelemmel járó átállítását. Hangsúlyozta: a segítségnyújtás folyamatban van azon tanulók bekapcsolásáért is, akiknél a megfelelő eszközök vagy az internetkapcsolat hiánya miatt még felmerülhetnek nehézségek.

Illusztráció Forrás: AFP/2020 Getty Images/John Moore

Az államtitkár a tapasztalatokról szólva elmondta, hogy az intézményvezetők, pedagógusok azonnal reagáltak a rendkívüli helyzetre. Mára összességében eredményesnek nevezhető ez a példa nélküli akció. Feladatokat kiküldeni, házi feladatot visszaküldeni, a virtuális térben tanórát tartani az intézmények nagy többségében már üzembiztosan sikerül - összegzett.

Ismertetése szerint az ITM elindította a Digitális jólét program koordinálásával a Digitális összefogás kezdeményezést, melyben a digitális ágazat szereplői a magyar polgárokra nehezedő terhek csökkentésén dolgoznak.

A szektor mára több mint 180 digitális megoldással, alkalmazással, szolgáltatással áll rendelkezésre, egymillió munkavállaló otthoni munkáját, valamint közel 1,6 millió diákot és kétszázezer tanárt segítve.

A felajánlások hozzájárulnak ahhoz is, hogy a több mint kétmillió 65 évnél idősebb állampolgár digitális úton kapcsolatot tarthasson családtagjaival, barátaival, így mérséklődjön a korosztály veszélyeztetettsége. Ingyenesen elérhetővé váltak vírusirtó rendszerek, dolgozatírás-hitelesítő rendszerek, filmadatbázisok és az egészségügyben dolgozókat támogató alkalmazások is - részletezte Solymár. A távoktatás összességében sikeres, de a távolabbi jövőben is elengedhetetlen lesz a tanárok és a diákok közötti kapcsolat - mondta az államtitkár.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!