A Napi.hu értesülései szerint ennél még akár nagyobb esés is elképzelhető lenne, azonban ez az a szint, amennyiért a Mol Nyrt. még képes nyereséggel ellátni a hazai töltőállomásokat. A jövedéki adó a gázolaj és benzin esetében nettó mintegy 110, illetve 120 forint. Ez a mostani olajárak alapján az adószabályok miatt júliustól nettó 120, illetve 125 forintra nő, emeli ki a hírportál.
Ez a rárakódó áfával együtt körülbelül 150-160 forint. Jelenleg a benzin átlagára 285, a gázolajé 323 forint körül jár.
Ez alapján elmondható, hogy a nyersanyag, a finomítás, a szállítás és az árusítás költsége ma már jóval kevesebb, mint maga az adó. A gázolaj továbbra is a drágábbik marad a két üzemanyagfajta között.
Ennek főbb okai, hogy a gázolaj esetében például drágább a szállítás is, valamint a mezőgazdasági ágazatok is jóval többet igényelnek belőle. A Mol emellett versenyárat szab, tehát szigorúan a térségbeli, illetve európai forgalmazók árszintjéhez alkalmazkodva adja a terméket.