A svájci multinacionális vállalat csoportszintű értékesítése 4,3 százalékkal növekedett az első negyedévben, mivel
a fogyasztók szokásosnál több Purina állateledelt és Nescafé kávét rendeltek,
hogy felkészüljenek a koronavírus-járvány miatti otthonlétre.
Márciusban az Egyesült Államokban a világjárvány miatt megnőtt a kereslet az állateledelek és a fagyasztott élelmiszerek iránt.
Európában, a Közel-Keleten és Észak-Afrikában pedig a Maggi tészták, illetve a növényi alapú élelmiszerek fogytak. Mindlét értékesítési régióban az eladások hét százalékkal emelkedtek. Ezzel szemben az ázsiai eladások 4,6 százalékkal csökkentek.
A Nestlé továbbá elindított egy
500 millió svájci frank értékű támogatást
a járvány okozta károk enyhítésére a kávézók és éttermek körében, meghosszabbítva a fizetési határidőket és feltételeket, valamint fekfüggesztették a kávéfőzők bérleti díjait is.
A vállalat továbbra tartja az idei évre kiadott növekedési becslését is. Az elemzők átlagosan három százalékos növekedést vártak a Nestlé első negyedéves értékesítésében.
A március végéig tartó három hónap teljes eladása 6,2 százalékkal 20,8 milliárd svájci frankra esett vissza, elsősorban a Skin Health és az Egyesült Államokban található jégkrém üzletágának eladása miatt.
Az 1866-ban alapított vállalat úgy döntött, hogy felülvizsgálja a kínai Yinlu mogyorótejjel és konzervrizsből készült zabkása üzletágának működését is, amely tavaly 700 millió svájci frankos veszteséget termelt.