A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a járványhelyzet kapcsán – a bankoknak és biztosítóknak korábban kiadott körlevelekhez hasonlóan – felügyeleti vezetői körlevélben hívta fel az MNB-engedélyhez kötött tevékenységet végző hazai banki (pénzpiaci) és biztosításközvetítő cégek (jellemzően alkusz és többes ügynök), valamint az általuk foglalkoztatott alvállalkozók figyelmét:
haladéktalanul tájékoztassák a jegybankot, ha üzletileg megbízható működésüket veszélyeztető, vagy az ügyfelek széles körét érintő kockázatot azonosítanának, ha folyamatos üzletmenetük sérülhet, illetve, ha valamely részükre tevékenységet végző partnerük kerülne kritikus helyzetbe.
Az MNB elvárja a közvetítőktől, hogy a járvány időszakában is biztosítsák napi üzletmenetük folytonosságát, aktualizálják esetlegesen meglévő erre szolgáló tervüket. Folyamatosan tájékoztassák ügyfeleiket, partnereiket, ha üzletmenetükben, kapcsolattartásukban változás történne, s minden elvárható módon gondoskodjanak saját munkavállalóik védelméről.
Bár a közvetítői értékesítés egyik fő csatornája a személyes kommunikáció, a jegybank jelen helyzetben javasolja, hogy
az ügyfélkiszolgálási tevékenységeiket (az értékesítésen túl az ügyfélszolgálatot, panaszkezelést is) telefonos és elektronikus útra tereljék, ezen csatornákat részesítsék előnyben – ehhez megfelelő kapacitást is biztosítva.
Ha mégis elkerülhetetlen a személyes kapcsolat, az ügyfelek és ügyintézők részére pl. folyamatos takarítással, fertőtlenítéssel, kézfertőtlenítő biztosításával, 2 méteres távolság betartásával, s a kézfogás kerülésével garantálják a lehető legnagyobb mértékű biztonságot.
A jegybank elvárja, hogy a pénzpiaci közvetítők szakmailag felkészülten tájékoztassák a – vélhetően megnövekedő számú – hozzájuk forduló ügyfelet a kormányzat jelenlegi, a hitelfelvevőket segítő intézkedéseiről (pl. törlesztési moratórium, teljes hiteldíjmutató maximalizálása). A biztosításközvetítők helyezzék előtérbe azokat a – várhatóan csökkentett jutaléktartalmú – termékeket (pl. a hiteltörlesztési biztosítások) tömeges értékesítését, amelyek valós és azonnali segítséget nyújthatnak a gazdasági helyzet kedvezőtlen változása esetén nehéz helyzetbe kerülő lakossági ügyfeleknek. Ezzel segítik ügyfélkörük hosszú távú anyagi stabilitásának fenntartását, s a hosszú távú, bizalmon alapuló ügyfélkapcsolat megerősítését is.