Palkovics László hangsúlyozta, hogy a járványügyi helyzetben a kormánynak két fontos cél mentén kell intézkedéseket hoznia. Egyrészt a vírus terjedését olyan szinten kell tartani, hogy a fertőzöttek száma az egészségügyi kapacitásokat ne haladja meg. Másrészt viszont arra is figyelni kell, hogy az ország gazdasága ne álljon le. Hozzátette, hogy
a héten meghirdetett, öt fő pontból álló akciótervben a következő években 9200 milliárd forint kerül a gazdaságba.
A miniszter hangsúlyozta, hogy a gazdaság élénkítésére szánt forrás nem lehet felelőtlen vállalás, fontos a stabilitás. Céljuk, hogy a költségvetési hiány ne érje el a 3 százalékot.
Az akciótervben szereplő intézkedések közül kiemelte a csökkentett munkaidőben foglalkoztatottak állami támogatását,
és beszélt arról is, hogy azoknak a mérnököknek, akik hozzájárultak ahhoz, hogy az elmúlt tíz évben a magyar gazdaság high-tech gazdasággá váljon, jövedelmük egy részét biztosítja a kormány.
A miniszter az ITK Holding Zrt.-t a magyar gazdaság olyan jó példájaként említette, amelynek üzleti modelljében nem csak világszínvonalú autóbuszok gyártása szerepel, hanem egy komplex közlekedési szolgáltatási ágazat kiépítésével a teljes értékláncot megjeleníti.
Ez a modell sikeres volt eddig, és sikeres lesz ezután is
- fogalmazott, hozzátéve, hogy az ITK az első gyártó Magyarországon, amely a leállást követően újraindította a termelést.
Papp László, Debrecen polgármestere kiemelte, hogy az önkormányzatoknak és a kormányzatnak a válságkezelés minden területén össze kell fogni. A polgármester emlékeztetett, hogy Debrecen az elmúlt években egyértelműen haszonélvezője volt a kormány gazdaságfejlesztési stratégiájának. Több tízmilliárd forint támogatás érkezett a városba munkahelyteremtő beruházásokra.
Debrecen kötelessége, hogy támogassa a kormányt a gazdaság megerősítésében
- fogalmazott Papp László.
Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy az autóbusz-gyártást két hét leállás után kezdték meg újra. A termelés elindításával a cég hozzájárulhat a régió és Debrecen gazdasági stabilitásához. Az elnök-vezérigazgató ismertette, hogy
a leállás ideje alatt az üzem dolgozói fizetett szabadságon voltak, a gyár területét fertőtlenítették,
és egy olyan logisztikai rendszert építettek ki, amellyel a beszállítóktól érkező részegységeket is fertőtleníteni tudják.
A debreceni gyárban Mercedes-Benz Reform 500 LE típusú autóbuszokat készítenek. A cég valamennyi idei megrendelését teljesíteni szeretné. Kossa György hozzáfűzte, hogy
év végéig a gyár teljes kapacitását lekötötték rendelésállománnyal, biztosítani tudják a vállalat hosszú távú stabilitását.