A GlaxoSmithKline vezérigazgatója, Emma Walmsley jelentette be a partnerségi kapcsolatot a Sanofival, a gyógyszeripari versenytárssal. A két vállalat célja, hogy
közösen fejlesszék ki a koronavírus elleni oltóanyagot,
amit a következő 20 hónapban le is gyártanának majd.
Ha sikerrel járunk, reméljük, hogy több száz millió adagot állítunk elő a következő év végére. De még sok a tennivaló, és biztosak vagyunk benne, hogy a világnak egynél több oltásra lesz szüksége"
– nyilatkozta Walmsley a Mad Money című műsorban.
Számos gyógyszeripari vállalat a világ minden táján dolgozik azon, hogy kifejlesszék a koronavírus elleni vakcinát.
Egy oltás kifejlesztés általában tíz évig tart,
de sok vállalat tűzte ki célul, hogy 12-18 hónapon belül elkészíti a vakcinát. Jelenleg több mint egy tucat oltóanyag-jelöltet tesztelnek, ebből három már a klinikai és emberi tesztelési szakaszban van.
A világnak szembe kell néznie egy példátlan globális egészségügyi válsággal, és egyértelmű, hogy senki sem képes ezzel egyedül megbirkózni"
– mondta Paul Hudson, a Sanofi vezérigazgatója.
A megállapodás értelmében – aminek a részleteit várhatóan a héten teszik teljeskörűen közzé – a Sanofi szállítja Covid-19 antigénjét, míg a GSK adja a világjárványoknál használt technológiát. A klinikai vizsgálatokat várhatóan már idén megkezdik.