A koronavírus-járvány különösen érzékenyen érinti a tengeri luxushajózás szektorát. Nehézségekről jelentett a Carnival is. A legnagyobb ilyen vállalatnak több milliárd dollár értékben kell átstrukturálnia saját működésének költségeit, és könnyen elképzelhető, hogy le kell hívnia vállalati hitelkeretének egy részét is.
Ugyanakkor a szektorból érkező adatok egy része azt mutatja, korai lenne temetni a tengeri pihenőhajók világát, mert a 2021-es foglalások száma eddig igen meggyőző eredményt mutat. Mindennek részleteiről az alábbi cikkében írt az Origo:
Megkönnyebbülhet a Carnival is, miután egy szaúdi állami befektetési alap rengeteg, több mint 43 millió törzsrészvényt vásárolt a vállalat forgalomban lévő papírjaiból.
Ez azoknak 8,2 százaléka, és körülbelül 430 millió dollárt képvisel.
A tranzakció hírére a cég papírjai több mint 20 százalékot erősödtek a kereskedésben. Erre égető szüksége is volt a vállalatnak, hiszen a cég értéke jelentősen zuhant az év eleje óta a részvények gyengülése miatt. A vállalat, történetében először arra kényszerült, hogy globálisan leállítsa működését a Covid-19 járvány miatt.
Az üdülőhajók üzemeltetői a járvány eddigi legnagyobb vesztesei közé tartoznak, a teljes iparág több százezer embernek ad munkát csak az USA-ban. A szövetségi kormányzat által elfogadott, több mint 2 ezer milliárd dollár értékű óriási gazdasági mentőcsomag az ebben a szektorban működő vállalatokra azonban nem terjed ki, de ennek főként az az oka, hogy a társaságok egy része nem az USA-ban, hanem Panamában, Libériában, a Bahamákon vagy Svájcban van bejegyezve, és nem fizetnek adót az amerikai kincstárba.
A Financial Times idézi a Carnival közleményét,
ami szerint az üdülőhajók kikötőben tartása havonta 1 milliárd dollárját emészti fel a vállalatnak.
Ez alatt az idő alatt ugyanis a kikötői díjakon felül, vissza kell téríteni a törölt vagy lemondott utasfoglalások árait is.