Az AirPortal.hu idézi a Austrian Wings szaklapot, amely arról ír, hogy Stephen Jones ügyvezető egy videókonferencián elmondta:
a Wizz Air húsz városba indít újra járatokat az osztrák fővárosból, köztük Milánóba, Valenciába és Tel Avivba is.
A magyar kötődésű diszkont légitársaság az első időszakban hetente pár járatot üzemeltet csak, és bár szigorú szabályok vannak még érvényben az utazásokkal kapcsolatban, de Stephen Jones szerint ez nem lesz akadálya az újraindulásnak. Megjegyezte ugyanakkor, hogy ha mégsem sikerül az engedélyeket megszerezni, akkor későbbre halasztják a járatok elindítását.
Arról is beszélt, hogy az alacsony kereslet miatt még a válság előtti szint alá is csökkenhetnek a jegyárak, de figyelmeztetett, hogy a középső ülések blokkolása miatt a bevétel harmadától eleshet a légitársaság, utalva ezzel arra, hogy milyen jövőbeni hatásai lehetnek a tervezett intézkedésnek.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a héten egy másik videókonferencián arról beszélt, hogy
több bázist is újranyithatnak május elejétől, illetve folyamatosan figyelik a piacokat új lehetőségek után kutatva.
Ebben lehet szerepe az Abu-Dzabiban létrehozandó leányvállalatnak, amelynek megalapítása a tervek szerint halad. A vezérigazgató ugyanakkor jelezte, hogy elsősorban a kelet-közép-európai régióban szeretnének bővíteni, de Nyugat-Európában is vizsgálódnak.
Az Airportal a Reuters nyomán arról is beszámolt, hogy az Alitaliával kapcsolatban az olasz ipari miniszter kijelentette, hogy
a légitársaság árbevétele idén eddig 87,5 százalékkal esett, ezért mindenképpen szükséges a beavatkozás.
A kormány tervei szerint új céget hoznak létre, amely átveszi a teljes légitársaságot. Az üzemelést 90 gépes flottával kezdi meg az "új Alitalia", ez 23 gép kivonását jelenti a flottából. Korábban még arról szóltak a hírek, hogy az államosítás után a cégért felelős minisztérium alig 30 gépes flottával üzemeltetné tovább az Alitaliát.
Május 24-én a Deltával fennálló codeshare megállapodás megszűnik, ezért új nemzetközi szövetségest keresnek az Alitaliának. Ezekkel a lépésekkel a miniszter szerint biztosítható, hogy az olasz nemzeti légitársaság versenyképesen működjön a krízis után. A légicéget 2017 májusa óta csődbiztosok irányítják, miután partnere és kisebbségi tulajdonosa, az emírségekbeli Etihad részben a milliárdos veszteségei miatt kiszállt az olasz társaság finanszírozásából.
A teljes államosítással 11 magántulajdonban töltött év zárul le az Alitalia történetében,
amelyet leginkább a veszteséges működés jellemzett, ennek során háromszor próbálták meg újraszerezni a társaságot.