Különleges kedvezményekkel indulhat újra az amerikai kiskereskedelem a járvány miatti leállások után. Ráadásul az árcsökkenések már meg is kezdődtek bizonyos területeken. A ruházati cikkeknél például márciusban és áprilisban 12 százalékkal mentek le az árak, ami nagyjából négyszeres csökkenés az év ezen időszakában szokásoshoz képest – írja a MarketWatch az Adobe Digital Economy Index jelentése alapján.
Mindez azt jelenti, hogy idén már tavasszal olyan mértékű kedvezmények lehetnek az amerikai boltokban, amelyekre általában novemberig, vagyis a Fekete Péntek és a Kiberhétfő időszakáig kell várni.
A hirtelen online leárazás az egyik olyan taktika, melyet számos vállalat alkalmazott már eddig is a leállás idején, amikor a fogyasztók számára nem volt opció a fizikai boltok látogatása. Az elmúlt hetekben olyan nagy márkák vetették ezt be, mint a Puma vagy a Nike, melyek a weboldalukon elérhető minden termékre 25 százalékos kedvezményt kínáltak egy időre.
Átlagos esetben is előfordulnak komolyabb leárazások a szezon közepén, de hasonló mértékű kedvezményekre normális időszakban nincs példa. Ilyen mértékű online akciók általában csak a Kiberhétfő idején tapasztalhatók – mondta Stacey Widlitz, az SW Retail Advisors szakembere.
Ráadásul az elemzői várakozások szerint a leárazások trendje ebben a hónapban is kitart majd, miközben a cégek várhatóan gyorsan visszatérnek a szokásos haszonkulcsokhoz.
Az amerikai kiskereskedők egyébként ebben az időszakban meg szokták várni az emlékezet napját (Memorial Day), amely hagyományosan a nyári szezon kezdetét jelenti az országban – az emlékezet napját május utolsó hétfőjén ünneplik. A ruházati cikkek piacán például ilyenkor szokták leárazni a megmaradt készleteket.
Most azonban a szektorban arra számítanak, hogy a fogyasztók egyébként is szívesebben költenek majd nem esszenciális termékekre, illetve a boltok sem szeretnének felhalmozódott készletekkel nekifutni a nyári szezonnak.