Elmaradnak a rendezvények, nincs kinek eladni a különleges ételeket
![Celebration and holiday theme. Champagne splashes on black background champagne splash bottle black popping gold spray fizz liquid alcohol alcoholic background beverage bubbles celebration cork drink drop event exploding explosion motion party splashing t](https://cdn.origo.hu/2023/12/iRS35rLLSSh8n8ArdzKu9D04rpvHmpyTqlYcuUxS0KE/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2EwNDFkYjE5YzI2MDQxY2FiMWZlOTg2ZjdmNTk3M2Yz.webp)
A nagy vendéglátó események lényegében teljesen eltűntek Európában, aminek következtében számos gourmet élelmiszert alig lehet eladni. Ennek következtében a pezsgőeladásoktól az eperfogyasztáson át számos prémium területen érezhető a visszaesés – írja a MarketWatch.
Franciaországban például a pezsgőipart felügyelő szervezet, a Comité Champagne megtiltotta a még erjedő italok előzetes eladását, annak érdekében, hogy meggátolják a piac hirtelen elárasztását.
A jelenlegi helyzetet jól érzékelteti, hogy a brit pezsgőkereslet például a felére esett vissza a járvány miatti lezárások idején. Mindeközben viszont a ciderek és a sörök iránti kereslet nőtt az országban.
Ezzel párhuzamosan a híres brit kéksajt, a Stilton eladásai 30 százalékkal csökkentek, a brit korlátozások bevezetése óta – derül ki a Stilton Cheesmakers' Association adataiból.
A Stilton egyébként kizárólag Nagy-Britannia három régiójában termelik. Az egyik térség képviselője, Ruth Edwards jelezte, a koronavírus-járvány hatalmas kihívás elé állította a sajtpiacot (és általában a tejtermékek szektorát), ahogy az elmúlt hetekben látványosan csökkent a termékek iránti kereslet az országban.
Nagy-Britanniában a másik komoly csapást a wimbledoni tenisztorna lefújása jelenti.
Tavaly ugyanis majdnem 200 000 tál eper fogyott az esemény alatt, vagyis az idei kereslet teljes kiesése komoly nehézségeket jelent a brit termelőknek.
Ehhez jön még, hogy a Forma-1 futamok és számos más sportesemény elmaradása ugyancsak visszafogja a prémium termékek iránti keresletet.
A fentiek fényében nem meglepő, hogy a hírek szerint a British Summer Fruits nevű kereskedelmi szervezet a várakozások szerint megduplázza az idei marketingkiadásait, hogy népszerűsítse a gyümölcsöket.