A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
16:00KézilabdaMagyarország-Angola
HUNAkilov Plylyp
20:32ÖkölvívásOleksandr Khyzhniak-Pylyp Akilov
HUNMagyarország
21:05VízilabdaSpanyolország-Magyarország
NyílNyíl

Ez a legjobb időszak új vállalkozás indítására?

Executives discussing plan with manager at desk White Collar Worker Businesswoman Mature Women Young Women Women Females Four People Three Quarter Length Brainstorming 30-34 Years 25-29 Years Mature Adult Young Adult Explaining Sitting Standing Looking Wo
A photo of female executives discussing plan with manager at desk. Businesswomen are working on documents in office. Professionals are at workplace.
Vágólapra másolva!
Ahogy a járvány következtében a világgazdaságnak egy tekintélyes része hirtelen befagyott, az új vállalkozás indítása valószínűleg sokak számára távoli célnak tűnik. Mindazonáltal a történelmi tapasztalatok azt mutatják, hogy számos sikeres cég született meg nagy válságok idején.
Vágólapra másolva!

Noha ez elsőre talán különösnek hangzik, de a történelmi tapasztalatok arra utalnak, hogy a mostanihoz hasonló bizonytalan időszakok termékeny táptalajt jelentenek az új cégek megalapításához.

A koronavírus-járvány ugyanis számos szempontból lehetőséget biztosít arra, hogy a vállalkozók felpörgessék az ötleteik kivitelezését – mondta a CNBC-nek Jan Hammer, az Index Ventures nevű kockázati tőkebefektető cég partnere.

Hammer kiemelte, ha csak a 2008-2010 közti időszakot nézzük, a recesszióból számos sikeres és életképes vállalkozás nőtt ki.

A szakember az elmúlt évtizedekből olyan vállalatokat említett példaként, mint a Just Eat étel-házhozszállítási társaság, vagy a fizetési rendszerekben utazó Adyen, illetve a TransferWise. Ezeket a cégeket 2001-ben, 2006-ban, valamint 2011-ben alapították.

Ezekkel szemben felvethető, hogy bár az ötletek kétségkívül egy válságos időszakban fogantak meg, de kellett egy felfutó gazdasági ciklus ahhoz, hogy valóban sikeresek legyenek a vállalatok. Ha viszont távolabbra tekintünk az időben, akkor jól látszik, hogy az olyan óriások, mint a General Motors, az IBM vagy a HP mind válságokból nőttek ki. A közelebbi múltból pedig az olyan sztárok, mint az Uber vagy a Pinterest is a 2008-as válság idején indultak el.

Számos sikeres vállalat nőtt ki korábban recessziós időszakokból Forrás: AFP/NurPhoto/Jaap Arriens

A CNBC által megkérdezett elemzők szerint ráadásul a mostani helyzet önmagában is kedvező lehetőségeket biztosíthat, ha távolabbra tekintünk a közvetlen megrázkódtatásoktól. Egyfelől például az amerikai dolgozók nagyjából 35 százaléka szabadúszó, akiknél a munkaviszonyok most erősen átrendeződhetnek. Ráadásul a járvány egyébként is felpörgette a projekt alapú munkavégzést, ami azt jelenti, hogy az új vállalkozások lecsaphatnak a tehetségekre.

Emellett a jelenlegi helyzet a munkavégzés egész struktúrájára is hatással van (például a távmunka elterjedésével), ami egy izgalmas kihívást jelent.

Ehhez jönnek még olyan tényezők, mint az irodahelyek árainak csökkenése, ami szintén segítség lehet egy fiatal vállalkozás számára, valamint a fogyasztói trendek átalakulása (az online töltött idő megugrása), amit kiaknázhatnak az új cégek.

Szintén közvetlen hatásként jelenhet meg, hogy számos fiatal társaság fókuszálhat például egészségügyi és gyógyszeripari területekre. Egyszerűen azért, mert csak az elmúlt néhány hét fölvetett olyan megoldandó problémákat, melyekben van gazdasági lehetőség.

Végül a megkérdezett elemzők azt hangsúlyozták, hogy

egyre jobban látszik a tudatosság nemcsak a cégvezetők, de a dolgozók oldalán is.

Következésképpen sokat számít majd a munkaerőpiacon is, hogy a következő időszakban a szereplők mennyire érzik azt, hogy a munkájukkal valami értékeset hoznak létre.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!