Ugyan a mostani tesztrepülő még messze elmarad a több száz utast szállítani képes konstrukcióktól, az eCaravan mögött álló két társaság – az AeroTEC és a magniX – elégedett a tesztrepüléssel.
Roei Ganzarski, a magniX vezérigazgatója elmondta, hogy
az elektromos repülőgép félórás repülési ideje mindössze hat dollárba került,
míg hagyományos üzemanyag használatával ez minimum 300 dollár lett volna.
A szakértők szerint ugyan a tesztrepülés sikeres volt, még nem várható a közeljövőben, hogy e-repülők hatalmas távolságokat tegyenek meg, mivel az ehhez szükséges akkumulátorok súlya jóval nagyobb, mint a most használt üzemanyagoké.
Ráadásul a jelenleg használt üzemanyagok tárolhatóak a repülőgépek szárnyaiban, míg az akkumulátoroknál ez így nem oldható meg.
Az akkumulátorok súlya harmincszor nagyobb, mint a most használt üzemanyagoké"
– nyilatkozta Duncan Walker, a Loughborough Egyetem oktatója. Példaként említette, hogy egy Airbus A380 ezer kilométert tudna megtenni akkumulátorokkal, míg üzemanyaggal 15 ezer kilométer megtételére képes.