Életükben először árultak online maláj halászok

KivuWatt, Kivu-tó
Fisherman take positions on boats as they prepare for their overnight fishing of sardines, at Lake Kivu, Kibuye, western Rwanda, on December 18, 2019. (Photo by Simon Wohlfahrt / AFP) / “The erroneous mention[s] appearing in the metadata of this photo by Simon Wohlfahrt has been modified in AFP systems in the following manner: [Fisherman take positions on boats as they prepare for their overnight fishing of sardines, at Lake Kivu, Kibuye, western Rwanda, on December 18, 2019.] instead of [Fisherman take positions on boats as they prepare for their overnight fishing of sardines, at Lake Kivu, Kibuye, western Rwanda, on November 18, 2019.]. Please immediately remove the erroneous mention[s] from all your online services and delete it (them) from your servers. If you have been authorized by AFP to distribute it (them) to third parties, please ensure that the same actions are carried out by them. Failure to promptly comply with these instructions will entail liability on your part for any continued or post notification usage. Therefore we thank you very much for all your attention and prompt action. We are sorry for the inconvenience this notification may cause and remain at your disposal for any further information you may require.”
Vágólapra másolva!
A Covid-19 miatti lezárásokkal, először kényszerültek arra délkelet-ázsiai halászok, és egy korábbi brit kormányzó után, a malajziai Cameron-fennsíknak nevezett térség mezőgazdasági termelői, hogy árujukat online értékesítsék, és ez igen eredményesnek bizonyult - írja a BBC.
Vágólapra másolva!

Alaposan átalakították a mezőgazdasági termékek hagyományos kereskedési formáit, elsősorban a megszokott piaci árusítást a koronavírus miatti korlátozások egyes ázsiai térségekben. Úgy tűnik azonban, az online kereskedelem sikeresen megoldotta a termelők javának gondjait, hogy árujuk eljusson a vevőkhöz.

Például a szingapúri hátterű e-kereskedelmi platformon, a Lazadán, sok maláj farmer közvetlenül értékesítette áruját megrendelőjének. Különleges virágok éppúgy eljutottak a vásárlókhoz, mint az említett malájaziai fennsíkon termesztett zöldségfélék.

A Lazada adatai szerint, a márciusban keződődött lezárások és korlátozások első hetében, több mint másfél tonna zöldségfélét értékesítettek az oldalukon.

Hasonlóról számol be a malajziai MyFishman vállalkozás vezetője is. A cég friss, halászatból származó termékeket szállít vásárlóinak. Ám amikor a hagyományos piacok bezártak a járvány miatt, a cégnek is át kellett állnia az e-kereskedelemre, és úgy tűnik, nem döntöttek rosszul: az emberek ugyanis saját otthonukba rendelték a friss tengeri árut, és így a korlátozások első két hetében a cég értékesítése 150 százalékkal nőtt. Malajziában egyébként június 9-ig biztosan megmaradnak a márciusban életbe léptetett korlátozások a koronavírus miatt.

Egy hagyományos indonéziai zöldség-gyümölcs piac a járvány előtt Forrás: AFP/NurPhoto/Fachrul Reza

Indonéziában egy szövetkezeti jellegű együttműködést, a Rumah Sayur Groupot segítették ki a különböző online megoldások.

A tömörülés 89 kis faluban, összesen 2500 gazdát segít abban, hogy friss árujuk piacokra jusson, illetve szupermarketek, hotelek, éttermek is vásárolnak abból Jakartában és környékén.

A járvány viszont 60 százalékkal törte le a szövetkezet összesített eladásait. A megoldást számukra is az online, méghozzá a közvetlen értékesítés jelentette.

A kínai e-kereskedelmi óriás, az Alibaba szintén beszállt a helyi termelők online segítésébe: különböző ingyenes lehetőségekkel mozdítja elő azt, többek között streaming csatornákon, hogy a kínai termelők közvetlen kapcsolatba kerülhessenek a vásárlókkal. A Jack Ma alapította vállalat közlése szerint csak a kezdeményezés elindítása utáni első néhány napban, 15 ezer tonna friss árufélét értékesítettek annak eredményeként, hogy az online csatornákat minteg 41 millióan követik.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről