A Kunlun 2020 elnevezésű, a szellemi tulajdonhoz fűződő jogsértések elleni küzdelemre összpontosító különleges kampány során a sanghaji rendőrség idén több mint 230 ügyet oldott meg,
és több mint 60 márka törvényes jogait és érdekeit védte meg.
A legsúlyosabb hamisítást a Victoria's Secret és a Chanel márkák ellen követték el, ezeknek az értéke meghaladja az 50 millió jüant. A rendőrség emellett kilenc gyanúsítottat tartóztatott le.
Az ügynek nagy visszhangja volt az internetes platformokon, az emberek üdvözölték a rajtaütéseket, azonban többen tartanak a hamisítványok felderítésének nehézségétől, mondván, az e-kereskedelemi weboldalakon nagyon sok hamisítvány kapható.
A webáruházakban értékesített hamis termékek száma a világjárvány következtében megnövekedett.
Sokan a kijárási korlátozások közepette interneten vásárolnak, nem pedig üzletekben, ez pedig több lehetőséget teremt a hamisítóknak – foglalta össze Zhao Zhanling, a Kínai Egyetem szellemi tulajdonjogokkal foglalkozó központjának vezető elemzője.