Az Ofcom kormányhivatal pénzbírságot szabott ki a szolgáltatási célok teljesítésének elmulasztásáért, és azért mert gyorsan emelték az árakat. A hivatal szerint
a privatizált postai szolgáltatás nem tudta teljesíteni vállalását,
miszerint az első osztályú levelek 93 százalékát egy munkanapon belül kézbesítik.
A 2018-as és 2019-es pénzügyi évben a levelek 91,5 százalékát kézbesítették egy munkanapon belül, továbbá a posta nemadott „kielégítő magyarázatot, és nem tett elegendő erőfeszítést az év folyamán a kézbesítés helyreállítására" – áll az Ofcom nyilatkozatában.
A Royal Mail cserbenhagyta ügyfeleit"
– nyilatkozta Gaucho Rasmussen, az Ofcom nyomozási és végrehajtási igazgatója, hozzátéve, hogy sokan a postai szolgáltatásoktól függnek, és lefektetett szabályok vannak arra, hogy megfizethető áron jó szolgáltatást kell nyújtani.
A hivatal 1,5 millió font (591 millió forint) pénzbírságot rótt ki, valamint 100 ezer font (39,4 millió forint) bírságot a vásárlók többlet bélyegköltsége miatt.
A kormányhivatal 2018. április elseje és 2019 március 31. között 60 pennyben (236 forint) határozta meg a másodosztályú bélyegek árát, ám a Royal Mail egy héttel korábban egy centtel megemelte az árakat.