Az amerikai áruházlánc óriás is bejelentkezett a TikTokért
![Wal-Mart to create 10,000 jobs in the United States Horizontal](https://cdn.origo.hu/2023/12/MG5YWgjTAkreQnTV-rvlYtuRfQNzL__SAROlisrwQ20/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzBmODhiYTM5ZWIyYzRmNjc4NTU4MDRmN2IyZjVhOGQ3.webp)
A TikTok már nagyon közel áll amerikai üzletágának az eladásához. Az ügyet ismerő források szerint az üzletkötést a következő napokban jelenthetik be.
A TikTok nem döntött még a vevőiről, így változatlanul tárgyal az üzletág eladási ajánlatokról többek közt az Oracle-lel és a Microsofttal,
aki mellé most beszállt az amerikai kiskereskedelmi lánc, a Walmart is.
A Walmart már korábban is próbálta megszerezni a TikTok tulajdonjogát a japán SoftBankkal összeállva, de ez nem tűnt túl sikeres összefogásnak, hiányzott ugyanis a technológiai partner a felhő alapú szolgáltatásokhoz.
A Walmart részvényárfolyama több mint 3 százalékkal emelkedett a bejelentés után.
A cég úgy nyilatkozott a BBC-nek, hogy a kínai videomegosztó alkalmazással kötött megállapodás segítené a tevékenysége bővítésében.
A TikToknak 90 nap áll rendelkezésére, hogy eladja amerikai üzletágát, vagy pedig Donald Trump amerikai elnök döntése nyomán kitiltják az Egyesült Államokból. A döntést az váltotta ki, hogy az applikáció 800 millió letöltőjéből 100 millió amerikai, akik félnek az adatszivárgástól, amely egyértelműen Peking felé tart.
A Tiktok 2018 végi globális bevezetése óta rengeteg követőt vonzott, különösen a 25 éven aluliak körében.
Az alkalmazás lehetővé teszi követői számára, hogy rövid videókat készítsenek, a dalok széles adatbázisa és a szűrők széles köre segítségével.