Az Amazon Pharmacy néven elinduló internetes kereskedés vényköteles, recept nélkül kapható, valamint a hagyományos ájurvédikus indiai orvosláshoz kapcsolódó termékeket egyaránt kínál majd. A cégnél elmondták: úgy gondolják, a szolgáltatással a vásárlók igényeit elégítik ki, hiszen az online vásárlással nem kell kimozdulniuk otthonaikból, ami különösen fontos a koronavírus terjedése miatt.
Az Amazon számára nem teljesen ismeretlen terep a gyógyszerkereskedelem, 2017-ben már elindította ezt a tevékenységet, majd később egy gyógykészítmények házhozszállítását végző startup felvásárlásával erősítette meg azt.
Januárban a cég benyújtotta az Amazon Pharmacy kifejezése vonatkozó védjegyoltalmi kérvényt az Egyesült Királyságban, Ausztráliában illetve Kanadában is.
Emögött vélhetően az a szándék állt, hogy a cég az USA-n kívül is növekedhessen a vényköteles termékek forgalmazásában.
India pedig egyékbént sem ismeretlen terep az amerikai techvállalat számára. Idén év elején a cégvezető Jeff Bezos tett ígéretet arra, hogy komoly befektetéseket visznek Indiába, a már ott elköltött 5 milliárd dollár mellé.
Bezos akkor úgy fogalmazott: "a XXI. század India évszázada lesz."
Májusban az Amazon Bengaluruban megjelent az ételkiszállítás piacán is, igaz, egyelőre csak tesztelik a fogadtatást.
A Walmart, az Amazon legnagyobb, eredendően hagyományos kiskereskedőként indult vetélytársa, szintén nagy fantáziát lát az indiai piacban és a növekvő gazdaságban.
Egy másik meghatározó technológiai vállalat, a Google szintén komoly befektetési programot hajt végre Indiában, a különféle digitális szolgáltatások piacán.
Több milliárd dollárt költött részesedésszerzésre, majd idén júliusban a Google anyaholdingja, az Alphabet jelentette be: 10 milliárd dollárt fordítanak India digitális fejlesztésére. Erről ebben a cikkében írt az Origo.