A díjat azok a bankok kaphatták meg, amelyek
kiemelt figyelmet fordítottak a digitális szolgáltatásokat használó ügyfelek elérésére és kiszolgálására irányuló stratégiájuk kialakítására,
a digitális szolgáltatások használatára való ösztönzés sikerességére, a digitális csatornákat használó ügyfelek számának növelésére, valamint az igényeiknek megfelelő, vonzó ajánlatok és széles termékkínálat kialakítására. E mellett vizsgálták az internet- és mobilbanki felület kialakítását és funkcionalitását is.
A díjat számos vállalati pénzügyi vezető, bankár, banki tanácsadó és elemző véleménye alapján ítélték oda.
Ebben az évben a globális világjárvány egyébként is felgyorsította a digitális banki szolgáltatásokra való áttérést, az OTP Bank azonban már korábban is ezen az úton haladt. Az OTP Bank majd kétmillió ügyfele már a járvány előtt is használta rendszeresen az internetbankot, illetve a SmartBank mobilalkalmazást.
Az online megoldásokat aktívan használók száma április-május hónapban további 10 százalékkal nőtt mindkét digitális csatornán, és az ügyfelek 15 százalékkal több digitális tranzakciót hajtottak végre.
Ez több tízezernyi új, online bankoló ügyfelet és a korábbihoz képest naponta plusz több tízezer tranzakciót jelentett.
Az OTP Bank digitális fejlesztések iránti elkötelezettségét mutatja, hogy Magyarországon elsőként tette elérhetővé ügyfelei számára az online igényelhető személyi kölcsönt és áruhitelt, és első volt az ApplePay szolgáltatás bevezetésében is. A hitelintézet nagy hangsúlyt helyez internetbank-, SMS-, call center- és mobilbanki szolgáltatásainak fejlesztésére, valamint a Simple mobilalkalmazás funkcióinak folyamatos bővítésére is, ugyanakkor a fióki folyamatok digitalizációjában is élen jár, így például
úttörő a papírmentes ügyintézést segítő digitális aláírópad használatában vagy a befizetős ATM-ek elterjesztésében.
Az OTP Bank tevékenységét az elmúlt években számos hazai és nemzetközi elismeréssel díjazták. A budapesti központú, a kelet-közép-európai régióban is meghatározó hitelintézet 12 országban, több mint 19 millió ügyfelet szolgál ki modern banki megoldásokkal; működésének alapja a stabilitás és az innováció.