A China State Railway Group (CSRG), az állami vasúttársaság közlése szerint, a bővítésen belül jelentősen növekedne a gyorsvasúti hálózat, mely a program végére elérné a 70 ezer kilométert. Viszonyításként: Kína vasúthálózatának hossza jelenleg 141.400 kilométer, melyből 36 ezer kilométer a gyorsvasút.
Peking 2016-ban fogadta el azt a 2016-2020-ig terjedő időszakra szóló tervet, ami szerint meglévő hálózatát 2020-ig bezárólag 150 ezer kilométerre bővíti, amiben legalább 30 ezer kilométer a nagysebességű közlekedést lehetővé tevő hálózat lesz.
A mostani célkitűzés szerint, minden, legalább 200 ezer fős lakosú várost elérne a hálózat 2035-ig, a félmilliós települések pedig gyorsvasutat kapnának.
A világ második legnagyobb gazdasága számára a koronavírus miatt is különösen fontos a vasút bővítése. Az ugyanis a városiasodást is felgyorsítja, a nagy infrastrukturális fejlesztések pedig önmagukban segítik a gazdasági talpra állást a koronavírus után.
A vasúti állóeszközökbe való beruházások az idei év első félévében megközelítették a 326 milliárd jüant (közel 14 ezer milliárd forint), ami 1,2 százalékkal magasabb érték az egy évvel korábbinál, tette közzé a CSRG nemrégiben.