A múlt szerdán letartóztatott négyes a túlszállításnak nevezett módszert alkalmazta: ennek lényege, hogy a kereskedő be akar szerezni valamit, amiért fizetne, a beszállító azonban sokkal több dolgot küld, mint amennyit kellene, és persze mindet ki is számlázza. Az Amazon esetében a trükköt úgy alkalmazták, hogy átírták a cég rendelési azonosítója alá tartozó tételeket. Ez azért lehetséges, mert a becsületes kereskedők így ellenőrizhetik, hogy egy adott rendelés alatt tényleg ott van-e a kért áru.
A négy csaló ehelyett mindenféle haszontalan dolgokat küldött az Amazon raktárának.
A vádirat szerint megesett, hogy az Amazon egytucat fertőtlenítőszert igényelt, a 94 dolláros tétel helyett azonban hétezer darab fogkefét kapott, amelyek darabja került pontosan ennyibe – a biznisz eredménye egy 650 ezer dollárt is meghaladó, de persze kiegyenlített számla.
Máskor márkás parfüm volt a rendelés tárgya, a 290 dolláros illatszer helyett azonban 927 darab hajvágó volt a dobozban, amiknek darabja pont 290 dollárba került. A vád szerint az Amazon kevesebb mint száz terméket rendelt a fivérektől, de tízezernél is több jutott el a raktárakba – amikor a cég észlelte a (számukra viszonylag kis összegekben bonyolódó) csalást, letiltotta a csapatot, akik viszont VPN-re csatlakozva vissza-visszajártak folytatni az átverést.
A vád szerint az okozott kár meghaladja a 19 millió dollárt.
Mindez egyébként a Vendor Central nevű viszonteladói felületen történt, amin van ugyan személyi moderálás, de általában algoritmusok intézik az ügyletek nagy részét – ezek miatt eshetett meg, hogy a csalássorozat évekig folyhatott. A vád egyik legfontosabb bizonyítéka egy chatüzenet: a négy elkövető egyike egy zárt WhatsApp-csoportban írta a többieknek még 2018-ban, hogy „ideje átverni az Amazont". A cég egyébként nem válaszolt a Wired kérdéseire, egyik ügyvédje csak annyit írt: örülnek, hogy hivatalos szervekkel dolgozhatnak együtt az ügyön.